استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین، ابزار های AI و تبلیغات موثر کم هزینه

6 بازدید
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین

با افزایش محبوبیت و استفاده گسترده افراد مختلف از ابزار های هوشم مصنوعی صحبت های زیادی درباره به خطر افتادن مشاغل مختلف مطرح شد. اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که مشاغل حذف نمی شوند بلکه نحوه انجام آن ها متفاوت خواهد شد. در واقع مهارت شما در استفاده از ابزار های هوش مصنوعی به شما برای فعالیت موثر تر در هر زمینه شغلی کمک خواهد کرد. در این مقاله به بررسی تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ صحبت خواهیم کرد.

۱. شخصی‌سازی محتوا در سطح بالا

یکی از قوی‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در  بازاریابی آنلاین ، شخصی‌سازی تجربه کاربر است. با تحلیل داده‌های رفتاری کاربران، هوش مصنوعی می‌تواند پیشنهادات محصول، ایمیل‌ها، تبلیغات و حتی چیدمان سایت را برای هر کاربر منحصربه‌فرد تنظیم کند. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که مثلاً در گوگل به دنبال یک کفش جدید بگردید و بعد از آن اکسپلور شما در اینستاگرام پر از مدل های جدید کفش می شود.

این دقیقاً کاری است که هوش مصنوعی انجام می دهد. یعنی بررسی رفتار کاربر در فضای مجازی و ارائه محتوای مرتبط با نیاز هر کاربر به طور مثال، فروشگاه آنلاین Amazon با الگوریتم‌های AI، محصولات مشابه سبد خرید یا بازدیدهای قبلی را پیشنهاد می‌دهد و نرخ تبدیل بالاتری ایجاد می‌کند.

۲. تولید محتوای هوشمند

ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT و Jasper می‌توانند محتوای متنی (مقالات، کپشن شبکه اجتماعی، توضیحات محصول و…) تولید کنند. این ابزارها می‌توانند هم در زمان صرفه‌جویی کنند و هم ایده‌های خلاقانه ارائه دهند. همانطور که می توانید یونیک بودن و جدید بودن محتوای سایت تاثیر زیادی در سئو سایت های مختلف دارد. ابزار های هوش مصنوعی در کمترین زمان ممکن برای شما تصاویر و متن هایی کاملاً اختصاصی تولید می کنند. مقاله بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ساخت عکس نیز می تواند  در این موضوع به شما کمک کند.

هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین برای تولید محتوا

۳. تحلیل و پیش‌بینی رفتار کاربران

الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌توانند الگوهای رفتاری کاربران را تحلیل کرده و پیش‌بینی کنند که چه کسی، در چه زمانی، به چه محصولی نیاز دارد. شما می توانید با استفاده از این داده ها کمپین های تبلیغاتی و جشنواره های تخفیف را به صورت اختصاصی و هدفمند طراحی کنید. بنابراین، امکان پیش بینی رفتار کاربران را می‌توان یکی از مزیت های مهم استفاده از هوش مصنوعی در  بازاریابی آنلاین دانست.

۴. مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی هوشمند

هوش مصنوعی قرار نیست که برای شما یک کمپین تبلیغاتی بسازد اما به شما کمک می کند تا تبلیغاتی کم هزینه تر و موثر تر داشته باشید. ابزار های مختلف هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین سه اقدام مختلف را برای رسیدن به این هدف انجام می دهند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعیین بهترین زمان و مکان برای نمایش تبلیغات
  • انتخاب دقیق و اصولی مخاطبان هدف
  • بهینه‌سازی مداوم برای نرخ تبدیل بهتر

Google Ads و Facebook Ads به‌طور گسترده از AI برای «بیدگذاری هوشمند» (Smart Bidding) استفاده می‌کنند. در مقاله استارتژی بیدینگ برای رشد کسب و کار های دیجیتال به طور مفصل درباره این موضوع صحبت کرده ایم.

۵. پاسخگویی خودکار به مشتریان (چت‌بات‌ها)

چت‌بات‌های مبتنی بر AI می‌توانند ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مشتریان باشند، اطلاعات جمع‌آوری کنند و حتی فروش انجام دهند. با استفاده از چت بات ها می توانید یک پشتیبانی با کیفت، دقیق و دائمی به مشتریان خود ارائه دهید. همانطور که می دانید پشتیبانی پاسخگو و اهمیت دادن به نیاز ها و نظرات مشتریان باعث جلب اعتماد آن ها و در نهایت افزایش فروش و بهبود کسب و کار می شود.

۶. زمان‌بندی هوشمند محتوا در شبکه‌های اجتماعی

AI می‌تواند تحلیل کند که چه زمانی مخاطبان بیشترین فعالیت را دارند و در نتیجه بهترین زمان برای انتشار محتوا را مشخص کند. ابزارهایی مثل Buffer یا Later از این نوع الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند. این موضوع به ما کمک می کند تا محتوای خود را زمانی منتشر کنید که بیشترین کاربران آن را مشاهده کنند. این مورد نیز از دیگر مزیت های کاربرد هوش مصنوعی در  بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین

پس از بررسی روش های مختلف استفاده از هوش مصنوعی در  بازاریابی آنلاین باید دید بهره مندی از این ابزار ها چه مزاییی به همراه خواهد داشت. موارد زیر را می توان از مهم‌ترین نقاط قوت کاربردهوش مصنوعی در  بازاریابی آنلاین دانست.

تصمیم‌گیری سریع‌تر و هوشمندتر

تیم‌های بازاریابی که به ابزارهای پیشرفته‌ی هوش مصنوعی مجهز هستند، می‌توانند تقریباً به‌صورت لحظه‌ای تأثیر فعالیت‌های بازاریابی خود را ببینند و در صورت نیاز، بلافاصله استراتژی‌هایشان را اصلاح کنند.
پلتفرم‌های بازاریابی مبتنی بر AI، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین (ML) و تحلیل احساسات در داده‌های گذشته مشتریان، سریع‌تر از انسان‌ها داده‌ها را تحلیل می‌کنند و اقدامات هوشمندانه‌ای پیشنهاد می‌دهند.

بهبود بازگشت سرمایه (ROI) در کمپین‌های بازاریابی

ابزارهای بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی، به بازاریاب‌ها کمک می‌کنند در لحظه از داده‌های کمپین، بینش‌های کاربردی استخراج کنند. همچنین، این ابزارها می‌توانند بهترین کانال‌ها برای تبلیغات و حتی بهترین محل قرارگیری آگهی را بر اساس رفتار مشتری پیشنهاد دهند.
با این روش، اطمینان حاصل می‌شود که هزینه‌های کمپین دقیقاً در مسیر درست صرف می‌شوند و بیشترین بازدهی حاصل می‌شود.

اندازه‌گیری دقیق‌تر شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs)

کمپین‌های دیجیتال، داده‌های بسیار زیادی تولید می‌کنند که تحلیل دستی آن‌ها تقریباً غیرممکن است.
کاربرد هوش مصنوعی در  بازاریابی آنلاین ، به بازاریابان کمک می‌کنند تا ارتباط میان موفقیت کمپین‌ها و تکنیک‌های اجرایی را بهتر درک کنند، در نتیجه راحت‌تر تشخیص دهند چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی نیاز به بهبود دارد.

بهبود قابلیت‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

فناوری‌های هوش مصنوعی، برنامه‌های CRM را با اتوماسیون وظایف تکراری مانند آماده‌سازی داده‌های مشتریان به سطح بالاتری می‌برند. این سیستم‌ها احتمال خطای انسانی را کاهش می‌دهند، پیام‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری ارسال می‌کنند و مشتریان در معرض ریزش را شناسایی می‌کنند.

آینده بازاریابی با AI

هوش مصنوعی دیگر یک مزیت رقابتی نیست؛ یک نیاز ضروری است. از شخصی‌سازی گرفته تا تحلیل داده‌های پیچیده، AI می‌تواند هر بخش از استراتژی بازاریابی را هوشمندتر، سریع‌تر و دقیق‌تر کندکلید موفقیت این است که AI را به عنوان مکمل خلاقیت انسانی ببینیم، نه جایگزین آن.

منبع: IBM.COM

به این مطلب امتیاز دهید!
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=22872
اشتراک گذاری:
خانم زاهدی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین، ابزار های AI و تبلیغات موثر کم هزینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟