طراحی سامانه ارتباط با مشتری CRM

سامانه ارتباط با مشتری یا CRM به عنوان یک ابزار مدیریتی است که برای بهبود ارتباطات و ارتباطات سازمان با مشتریان طراحی شده. در طراحی این سامانه، ابتدا نیازها و الزامات سازمان در ارتباط با مشتریان شناسایی می‌شه. بعد اطلاعات مشتریان از منابع مختلف مانند فروش، بازاریابی، خدمات پس از فروش و ارتباطات دیگر جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل می‌شه. این اطلاعات سپس در سامانه CRM ثبت و ذخیره می‌شود تا در دسترسی سریع و بهبود فرآیندهای مختلف مانند فروش، خدمات پس از فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان قرار بگیره. طراحی این سامانه شامل ایجاد و تنظیم فرآیندهای استاندارد برای ارتباط با مشتریان، تعیین مراحل و فعالیت‌های مختلف، ارتقاء تجربه مشتری، و بهبود ارتباطات داخلی و برون‌سازمانی است.

طراحی CRM یا سامانه مدیریت ارتباط با مشتری به طور اختصاصی

کاربرد CRM؛ سیستم مدیریت مشتریان به درد چه کسانی میخوره؟

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتریه و در واقع شامل همه تکنیک ها و روش هاییه که به شرکت ها در بهبود روابط با مشتری کمک می کنه. CRM استراتژی نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریاست. CRM موفق، کسب و کار رو از دید مشتری میبینه و در برنامه ریزی خود تجربه مشتری رو در نظر میگیره. نگاه از دید مشتری به شما کمک می‌کنه تا شکاف‌ها و فرصت‌های موجود در کسب و کارتون رو ببینید و استراتژی و فرآیند‌های موثر‌تری برای سازمان در نظر بگیرید.

برای اکثر شرکت ها، مشتری مهم ترین و با ارزش ترین دارایی هست که اکثر شرکت ها در ابتدای کار خودشون اطلاعات مشتریان رو در جاهای مختلفی ذخیره می کنن، به عنوان مثال در پایگاه داده مدیر شرکت، در ایمیل های مختص فروش، در پوشه فاکتور حسابدار و … با این حال، با رشد یک شرکت، ایجاد یک پایگاه داده مرکزی برای ذخیره سریع این اطلاعات به یکی از نیازهای اصلی تبدیل می شود.
بدون پاسخ سریع به سوالات مهم در مورد رفتار مشتریان، کار تیم فعال شما به کندی پیش میره. برای مثال، مشتریان ما چه کسانی هستند؟ چگونه با آنها تماس بگیریم؟ چگونه با ما ارتباط برقرار می کنند؟
اگه مشتری احساس میکنه که تیم شما در برقراری ارتباط با او هماهنگ نیست، باعث میشه که از همکاری یا خرید محصولات شما  اصطلاحا  زده بشه. دیدگاه مشتری به این صورت هست که “من با یک شرکت سر و کار دارم نه با یک تیم یا گروهی از مردم و شما نیاز به اطلاعاتی راجب مشتری دارین که نحوه برخورد، قیمت دهی یا محاسبه قیمت و … با مشتریان رو بدونید.
تمامی این مشکلات با سیستم مدیریتی CRM حل میشه! با داشتن یک پایگاه داده مرکزی برای سازماندهی تمام جزئیات مشتریان بالقوه و مشتریان، وظیفه تیم شما برای پیگیری شرایط تجاری و وضعیت ارتباط با مشتری آسان تر میشه. این سیستم اطلاعات تماس مانند ایمیل و شماره تلفن مشتریان رو ثبت میکنه. همچنین میتونید به طور خودکار از اطلاعاتی مانند آخرین اخبار شرکت استفاده کنین، اطلاعاتی مانند سلایق مشتری، محصولی که به اون علاقه داره و … یک CRM این اطلاعات را سازماندهی میکنه و لیست کاملی از افراد و شرکت ها را در اختیار شما قرار میده تا بتونید روابط مشتری خود را در طول زمان پیگیری و مدیریت کنید.

هدف CRM چیست؟

CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به شما کمک میکنه رابطه با مشتری های فعلی رو گسترش بدید، مشتریان جدید جذب کنید و در نهایت از مشتری هاتون به خوبی مراقبت کنید.

مشتریان غالبا انتظاراتی مطرح میکنن که معقوله و باید پاسخ داده بشه، اما پاسخ گویی به این انتظارات زمانی امکان پذیره که درک درستی از نیاز و احساس مشتری داشته باشیم؛ CRM دقیقا اینجا به کمک شرکت‌ها میاد. این نرم افزار به شرکت‌ها کمک میکنه تا تعداد بالایی از مشتری ها رو در سیستم‌های خود ثبت، پیگیری‌های مرتبط با آن‌ها را انجام بدن، همه تاریخچه ارتباطی مشتری و فعالیت‌های اونارو در شبکه‌های اجتماعی رصد کنن و در نتیجه ارتباط با مشتریان رو به نحو بهتری مدیریت کنن. شما می‌تونید داده‌هایی را که در طول استفاده از برنامه جمع می‌کنید، تجزیه و تحلیل کنید و تجربه‌های اختصاصی ارائه بدین که سطح بیشتری از انتظارات مشتری رو برآورده میکنه و روابط ماندگاری با مشتریان ایجاد میشه.

طراحی نرم افزار ارتباط با مشتری به طور اختصاصی در آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

۴ تعریف ارتباط با مشتری:

در سازمان ها و شرکت ها از ۴ نوع CRM استفاده میشه:

CRM استراتژیک

استراتژی کسب و کار در زمینه مشتری محوری را شکل میده و به شما کمک میکنه تا مشتری های جدید جذب کنید و مشتری های فعلی خود را راضی و سود آور نگه دارید. این استراتژی نقش خیلی پر‌رنگی در سازمانتون بازی میکنه چون که باعث میشه فرآیند‌ها و فرهنگ سازمانی درست مشتری محوری در کسب و کار شما شکل بگیره.

 

CRM عملیاتی

عملیات و اتوماسیون فرآیند‌های ارائه خدمت به مشتری مثل فرآیند‌های بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش رو مدیریت میکنه. فرآیندهایی در سازمان وجود داره که شما با استفاده از اونا نیاز‌ مشتری هاتون رو در مواقع مختلفی که با شما ارتباط دارند پاسخ میدید، مثلا زمانی که مشتری درخواست دریافت خدمات پس از فروش رو ارائه میده سازمان چگونه بهش پاسخ داده و خدمات مورد انتظارش رو بهش ارائه میکنه. تو این مسیر از نرم افزار CRM هم کمک میگیرید که بتونید حجم زیاد اطلاعات مشتریان، فایل‌های مرتبط با اونا و…را به نحو بهتری مدیریت کنید.

 

CRM تحلیلی

فرآیندیه که با استفاده از اون داده‌های عملیاتی که از بازاریابی و ارتباط با مشتری جمع آوری شده رو به اطلاعاتی تبدیل می‌کنید که در تصمیم گیری‌های فرآیندی و استراتژیک به سازمان شما کمک میکنه. برای مثال نتایج حاصل از فروش محصولات گوناگون به شما کمک میکنه متوجه بشید که روی چه محصولاتی و چه ویژگی‌های محصولی باید بیشتر تمرکز کنید و یا نتایج حاصل از جذب مشتری ها بعد از یک کمپین بازاریابی به شما کمک میکنه که کمپین بعدی رو موثر‌تر برگزار کنید.

 

CRM تعاملی

رابط بین شما و محیط بیرون (مشتریان و نمایندگان) هست که به شما کمک میکنه ارزش بیشتری برای مشتریای خود خلق کنید. در واقع سیستم‌ها به شما کمک میکنن که بتونید بازخورد‌های مشتری هاتون رو چه مثبت و چه منفی دریافت کنید، درخواست‌های اونارو رو راحت بشنوید و در سازمان به جریان بیندازید. بعضی از کانال‌های ارتباطی عبارتند از سیستم تلفنی، ایمیل، پیامک، chat و غیره. این نرم افزار علاوه بر مشتریان میتونه با نمایندگان، توزیع کنندگان و تامین‌کنندگان شما نیز در ارتباط باشه.

کاربرد نرم افزار CRM دربازاریابی و تبلیغات:

  • پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی سازمان
  • دستیابی به اطلاعاتی مفید از بازار و نیاز مشتری
  • اطلاع‌رسانی‌های لازم با توجه به اهداف و چشم‌اندازهای سازمان
  • به نتیجه نهایی رساندن تلاش‌های مربوط به ارتباط با مشتریان
  • امکان رصد رفتار مخاطبین با استفاده از رسانه‌های مختلف
  • اجرای هدفمند کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی

کاربرد نرم افزار CRM برای واحد فروش:

  • مدیریت روندهای پیگیری فروش به صورت خودکار
  • ایجاد مسیرهای ارتباطی مناسب و پیدا کردن سرنخ های جدید
  • در اختیار داشتن اطلاعات کامل مخاطب و سابقه خرید و فروش‌های او
  • تسهیل فعالیت ها و کمک به موفقیت تیم فروش
  • امکان صدور فاکتور و پیش فاکتور بصورت اتوماتیک
  • یکپارچه شده با سیستم انبارداری پیام گستر
  • تعیین شاخص‌ های کلیدی عملکرد (KPI) برای سنجش اقدامات و فعالیت‌های تیم فروش

آترز در زمینه طراحی CRM و سامانه های مدیریتی، قدرتمنده!

در اینجا یعنی آژانس مارکتینگ آترز، خدماتی در حوزه های مختلف ارائه میشه که تو اون حوزه تجربه کاری قوی داشته باشیم و این یکی از ویژگی های خوبی هست که مارو نسبت به بقیه فعالان بازایابی دیجیتال، متمایز میکنه! اما چرا پیشنهاد ما بهره گیری از خدمات شرکت آترمارکتینگ هست؟

۱.قدرت بالا در زمینه پیاده سازی نیاز مشتریان و ارتباط گیری کامل با خواسته هایی که مشتریان برای کسب و کار خودشون در نظر دارن.

۲.انجام پروژه و تحویل اون تا زمان مشخص توافق شده و پشتیبانی کامل پس از انجام پروژه

۳.تجربه کاری بالا در زمینه طراحی وب و انجام خدمات بازاریابی دیجیتال مثل طراحی لوگو و برندینگ، سئو و انجام بهینه سازی وبسایت در موتورهای جست و جو گر و …

۴.ارائه مشاوره حضوری (در شهر اصفهان) و غیرحضوری و برنامه ریزی دقیق برای پروژه برای اینکه خواسته هایی که در ذهن خودتون دارین در بهترین حالت به واقعیت تبدیل بشه! 

طراحی CRM اختصاصی در شرکت مارکتینگ آترز

ثبت سفارش

طراحی CRM اختصاصی

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟