خدمات پلاگین و ربات نویسی

اصطلاح پلاگین (Plug-in) تا چند سال قبل، بیشتر یه واژه‌ی تخصصی محسوب می‌شد و انتظار نمی‌رفت وقتی مبانی سواد دیجیتال را مطرح می‌کنیم، به پلاگین و کاربردهای اون هم اشاره بشه. 

پلاگین و ربات نویسی دو حوزه مهم در علوم کامپیوتر هستند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

اما امروزه کاربرد پلاگین‌ها در حدی گسترده شده که همه‌ی ما، گاه و بیگاه با این اصطلاح مواجه ‌میشیم.

تو این مقاله راجب کاربرد های پلاگین بیشتر آشنا میشیم.

 

معنی پلاگین (افزونه)

پلاگین در فارسی، افزونه ترجمه شده است. Plug  به معنی پریز برق است و به همین علت، در طراحی بسیاری از آیکون‌هایی که برای پلاگین می‌سازن، معمولاً از شکل پریز برق استفاده میشه.

استفاده از Plug، اشاره به ساده بودن استفاده از Plug-in‌ها هم داره؛ درست به همون سادگی که میشه دوشاخه‌های برق رو به یه پریز متصل کرد.

البته امروزه اصطلاحات دیگه ای مثل Add-on و Extension هم با معنای مشابه به کار میرن. با توجه به این‌که بحث ما تخصصی نیست فعلاً می‌توانیم این سه واژه را مترادف در نظر بگیریم.

یه تعریف ساده از پلاگین و کاربردهای اون!

پلاگین یه برنامه هست. یه کد نرم‌افزاری که سوارِ یه برنامه‌ی دیگه میشه و اون رو کامل‌تر میکنه:

شما ممکنه یه پلاگین برای خوندن فایل‌های PDF (با قابلیت‌های تخصصی‌ یه PDF-Reader) روی مرورگر خود نصب کنید تا خواندن فایل‌های PDF براتون ساده‌تر بشه.

همچنین می‌تونید روی مرورگر خود، یه پلاگین نصب کنید تا تبلیغات آزاردهنده رو مسدود کنه و به شما نشون نده.

افزونه وردپرس(WordPress Plugin)

یکی از قابلیت های وردپرس امکان تغییر، سفارشی سازی و ارتقا سایت بدون دانش برنامه نویسی هست. با نصب انواع پلاگین وردپرس مثل افزونه های فروشگاهی، صفحه ساز، امنیت، اسلایدر، فرم ساز، چت و… میتونید امکانات بیشتری به وب سایت وردپرس اضافه کنید.

پلاگین وردپرس قطعه کدهای نرم افزاری هست که روی سایت وردپرس شما نصب میشه. پلاگین ها میتونن عملکردهای جدیدی رو اضافه کنن یا عملکردهای موجود رو در سایت شما توسعه دهند.

تیم آترز بهترین انتخاب شما برای پلاگین نویسی میتونه باشه، چون تیم ما با همه ی قوانین ثبت پلاگین ها آشنایی داره.

چرا از پلاگین استفاده میشه؟

اولا باید به این نکته توجه کنیم که لزوما هر نرم افزار و برنامه ای نباید پلاگین داشته باشه.

اما بسیاری از تولیدکنندگان نرم‌افزار، با انگیزه‌های مختلف تصمیم می‌گیرن زیرساخت لازم برای نصب پلاگین‌ها را ایجاد کنن.

بعضی از این انگیزه‌ها به شرح زیر هستند:

  • هسته‌ی برنامه (اون چیزی که روز اول نصب می‌کنید) کم‌حجم‌تر و سبک‌تر میشه و هر کس بسته به نیاز خود، پلاگین‌ها رو انتخاب و نصب میکنه.
  • فضایی ایجاد میشه تا دیگران، برای نرم‌افزار اصلی، پلاگین‌های مختلف بنویسن. با این‌کار، هم نرم‌افزار فراگیرتر میشه و هم از خلاقیت و نیروی جمعی برای توسعه نرم‌افزار استفاده میشه. تعداد بسیار زیادی پلاگین برای مرورگر‌های Google Chrome و نیز Mozilla Firefox نوشته شده که اگر فضای آزاد پلاگین نویسی نبود، هرگز نمیتونستیم تصور کنیم که تیم این شرکت‌ها، قادر به تولید این حجم از نرم‌افزارهای کاربردی متنوع باشن.

پلاگین در مرورگرها چگونه نصب می‌شود؟

برنامه‌های بسیاری در جهان از قابلیت نصب پلاگین (افزونه) برخوردارن و طبیعتاً هرکدوم، شیوه‌ی مختلف خود را دارن.

اما با توجه به این‌که بسیاری از ما از نسخه‌های دسکتاپ مرورگر کروم و فایرفاکس استفاده می‌کنیم، شاید توضیح زیر برای دوستانی که تا حالا تجربه‌ی استفاده از پلاگین‌ها را نداشتن مفید باشه:

  1. در منوی مرورگر کروم، گزینه‌ی More Tools وجود داره و از اونجا می‌تونید به گزینه‌ی Extensions دسترسی پیدا کنید و ببینید در حال حاضر، چه افزونه‌هایی روی مرورگر شما نصب شده.
  2. در منوی فایرفاکس هم میتونید گزینه‌ی Add-ons رو ببینید. با کلیک روی اون، به قسمت Add-ons می‌رسید و اون‌جا می‌تونید Extensions و Plug-in را ببینید. به عنوان کاربر غیرحرفه‌ای، احتمالاً وقت گذاشتن برای این‌که چه چیزی در گروه Extension و چه چیزی در گروه Plug-in قرار گرفته، واستون چندان مفید نخواهد بود.
طراحی پلاگین و ربات نویسی | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

بهترین شرکت برای طراحی پلاگین و ربات نویسی

طراحی پلاگین و ربات نویسی دو فعالیت مهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند که نیازمند تخصص و دانش فنی هستن. اگر کسی در این زمینه تخصص کافی داشته باشه، می‌تونه خودش این کار را انجام بده. اما چندین دلیل وجود داره که انتخاب آژانس مارکتینگ آترز برای انجام این کار می‌تونه منطقی باشه:

تخصص گسترده: آژانس‌های مارکتینگ ما دارای تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات هست که می‌توانند به طراحی پلاگین و ربات نویسی بپردازند و همچنین توانایی توسعه و بهینه‌سازی آن‌ها را داشته باشند.

تجربه در بازاریابی: ما دارای تجربه و شناخت عمیقی از نیازهای بازار هستیم و می‌توانیم پلاگین‌ها و ربات‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که به بهبود استراتژی بازاریابی کمک کنند.

سرعت اجرا و واکنش: انتخاب آژانس آترز باعث می‌شود که کارها به سرعت انجام شود و در صورت نیاز به تغییرات یا بهبودها، واکنش‌پذیری بیشتری داشته باشیم.

 

خدمات طراحی ست اداری در آترز

ثبت سفارش

plugin

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟