- خانه
- خدمات
- طراحی گرافیک
- موشن گرافی
- سئو و دیجیتال مارکتینگ
- وب و اپلیکیشن
- شبکه های اجتماعی
- فیلم برداری و عکاسی
- پادکست و موسیقی اختصاصی
- نمونه کار
- دوره ها
- مقالات آموزشی
- خدمات ویژه
- آترزنامه
- کاری داری؟
رابط کاربری (UI) بخشی از تجربه کاربر (UX) است و به هر چیزی اشاره داره که تعامل کاربر با محصول (برنامه) را آسانتر و سریعتر میکنه. طراحان رابط باید با روانشناسی، طراحی، گرافیک و فناوری اطلاعات آشنا باشن و مهارت داشته باشن. یه اپلیکیشن خوب نیاز به استفاده از خدمات موسسات طراحی اپلیکیشن خوب داره. بخشی از موفقیت و ارتقای نصب فعال برنامه های خوب و مفید در فروشگاه اپلیکیشن مربوط به رابط کاربری است که نیاز به تیمی از متخصصان مجرب داره. تیم آترز طراحان موفقی در زمینه رابط کاربری داره.
عبارت UI یا همان User Interface به رابط کاربری در یک سایت یا اپلیکشین موبایل گفته میشه. هرچیزی که شما می بینید در واقع UI یک کاره، پس تمام طراحی یک صفحه سایت یا یک صفحه اپلیکیشن موبایل در واقع UI اون کار هست چون شما با اون ارتباط برقرار می کنید و رابط بین شما، سخت افزار و شبکه و ارتباطاته، خب شاید بپرسید که پس UX چی شد؟ جوابش سادس UX یه چیزی نیست که دیده بشه UX در واقع تجربه شما در موقع استفاده از اون صفحه سایت یا اپلیکیشن هستش، که در ادامه بیشتر توضیح میدم، امیدوارم تا اینجای کار مفهوم UI رو متوجه شده باشید.
عبارت UX یا همان User Experience به تجربه کاربر در زمان استفاده از یک سایت یا اپلیکیشن گفته می شود، وقتی در اینترنت جستجو می کردم دیدم UX رو اینجوری تعریف کردند “شامل رفتار، حالت و احساسات کاربر در مورد استفاده از یک محصول و یا سیستم خاص می باشد. تجربه کاربر جنبه های عملی، تجربی، موثر، معنی دار و جنبه های با ارزش اثر متقابل انسان و کامپیوتر و محصول را در بر می گیرد، که شامل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم شامل کاربرد، سادگی در استفاده و بهره وری می باشد. بر اساس تعریف ISO عنوان user experience شامل کلیه عواطف، اعتقادات، مزیت ها، پاسخ های فیزیکی و روانی، رفتارها و اجراها قبل از زمان استفاده، در زمان استفاده و بعد از آن اطلاق می گردد.” که تعریفی جامع ولی غیر کاربردی هست! خیلی قلمبه سلمبه تعریف شد. پس تعریف ساده تر UX چی میشه؟ وقتی بخواهیم ساده تر تعریف کنیم میشه با زوایای مختلفی به موضوع نگاه کرد.
اما تعریف ما از زاویه طراحی سایت و اپلیکیشن ارائه میشه، در یک UX خوب شما کاربر رو به سمت CTA (کال تو اکشن) یا انجام یک کار خاص هدایت می کنید. پس وقتی کاربر تجربه خوبی رو در زمینه مورد نظر با شما داشته باشد به سمت هدف شما در زمینه مورد نظر کشیده شده و احتمالا اقدام به عمل میکنه.
یک محصول دارای تجربه کاربری خوب باید این ۷ ویژگی را داشته باشه و شما برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی، باید این ویژگی ها رو در محصول مورد طراحیتان بگنجانید. محصولی دارای UX خوب خواهد بود که این ویژگی ها را به نحو احسن به کاربر ارائه بده. محصولی دارای تجربه کاربری خوب است که:
۱.قابل استفاده یا Usable باشه
۲.قابل کشف یا Findable باشه
۳.مفید یا Useful باشه
۴.مطلوب یا Desirable باشه
۵.ارزشمند یا Valuable باشه
۶.قابل اعتماد یا Credible باشه
۷.در دسترس یا Accessible باشه
این قانون میگه با افزایش گزینه های قابل انتخاب برای کاربر، زمان تصمیم گیری کاربر(مثلا هنگام کلیک کردن روی یک محصول) افزایش پیدا میکنه که طبیعتا به هدف کارفرما که خرید کاربر هست لطمه میزنه.
این قانون میگه کاربران روی دکمه های بزرگ ترکه نزدیک هستند زودتر کلیک میکنند تا دکمه های کوچک و دور.پس طبق این قانون دکمه های مهم از قبیل خرید و… باید برجسته تر باشن.
این قانون میگه که ذهن تصاویری رو که میبینه تا جای ممکن ساده ش میکنه ..پس طرح هم تا جای ممکن باید ساده باشه و از شلوغی های بی مورد دوری کنه.
این قانون میگه اشیایی که نزدیک هم چیده میشن مرتبط بنظر میان.که طبق این قانون باید بدونیم اگر گزینه ای با بقیه متفاوت هست نزدیک سایر گزینه ها قرار داده نشه.
استفاده از ابزارهای طراحی UI/UX اختصاصی نقش اساسی در فعالیت های تیم آترز داره. ما در طراحی رابط کاربری یک محصول تمامی فرآیند های UX را در نظر گرفته و سبک گرافیک اون رو با هویت برند مشتری تطبیق میدیم. چون معتقدیم یک رابط کاربری UI خوب، ابزاری برای پشتیبانی از یک تجربه کاربری UX فوق العاده ست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفارش خدمات طراحی ui و ux اختصاصی با ما در ارتباط باشید.
تمام حقوق این سایت محفوظ است. 1401-2023© | طراحی و اجرا توسط آترز
به آترز خوش اومدی!
بچهها آمادهاند تا راهنمایی کنند...