طراحی اپلیکیشن اختصاصی موبایل (Native)

انسان‌ امروزه تو زمان‌های مختلف از اپلیکیشن‌های موبایل زیادی استفاده میکنه. البته این برنامه ها قابلیت‌های مختلفی دارن تا علاوه بر سرعت بخشیدن به کارهای روزمره، اونارو راحت و ساده کنن.

یکی از روش‌های کارآمد درآمدزایی و کسب سودهای کلان برای کسب و کارهای مختلف استفاده از اپلیکیشن موبایل هست. دلیل این کارهم بدون توجه به هدف مورد استفاده، راحتی و آسانی تعامل با مشتری‌ها از طریق اپلیکیشن موبایله.

ط

Native App چیه؟

اپلیکیشن یا برنامۀ نیتیو (Native) یک برنامه نرم افزاری هست، که برای استفاده در یه سیستم عامل یا دستگاه خاص طراحی شده. از اونجایی که یه برنامه نیتیو برای استفاده در یک دستگاه خاص و سیستم عامل اون دستگاه ساخته شده، توانایی استفاده از سخت افزار و نرم افزار مخصوص دستگاه را داره. اپلیکیشن های Native میتونن در مقایسه با اپلیکیشن های وب یا اپلیکیشن های ابری موبایل که به صورت عمومی در چند سیستم وجود اومدن، عملکرد بهینه شده ای ارائه بدن و از جدیدترین فناوری مثل GPS بهره ببرن.

مهم ترین کاربرد Native App!

ساخت یا طراحی Native App به این معناست که تو ساخت اون اپلیکیشن از زبان برنامه نویسی سیستم عامل همون دستگاه استفاده میشه؛ به طور مثال برای اندروید از زبان برنامه نویسی جاوا (JAVA) و برای IOS از زبان برنامه نویسی آبجکتیو_ سی  Objective-C) )استفاده میشه.

بنابراین موضوع قابل توجه این که مثلا، برنامۀ ساخته شده برای اندروید، در سیستم عامل ویندوز یا IOS کار نمیکنه یا بالعکس. در نتیجه اگه بخواهیم برنامۀ ما در تمام سیستم های عامل کار کنه باید با صرف پول و هزینۀ بیشتر، برای هرکدوم به صورت جداگانه برنامه بسازیم.

Native App چجوری کار میکنه؟

Native App با سیستم عامل دستگاه طوری کار میکنه که عملکرد سریع تر و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به انواع اپلیکیشن ها یا برنامه های دیگه داره. اگه این برنامه برای کاربران از انواع دستگاه های مختلف به بازار عرضه بشه، توسعه دهندگان برای هر یک نسخه برنامۀ جداگانه ایجاد می کنن.

مثلا،قبلا برنامه فیس بوک در HTML5 نوشته شده بود تا از کدهای مشابهی برای iOS ، Android و وب تلفن همراه استفاده کنه. ولی این برنامه برای Ios کند تر بود، تا جایی که مجبور شدن کد های جداگونه واسش طراحی کنن.

«پوکمن گو» به عنوان یه بازی، برای بهترین تجربه ممکن کاربر، به ویژگی های سیستم – GPS برای نقشه برداری مکان ها، دوربین برای واقعیت پذیری بیشتر و شتاب سنج برای اندازه گیری شتاب- دسترسی مؤثرداره. «پوکمن گو» میتونه از نوتیفیکیشن های فشاری استفاده کنه که به مرور زمان کاربران را به بازی برگردانده.

۴ تا از مزایای طراحی  Native App!

اگه بخوایم واسه  Native app ها مزایایی تعیف کنیم باید بگیم که:

  • عملکردهای گسترده به دلیل استفاده از قابلیت های دستگاهی که روی آن نصب میشن.
  • یک رابط کاربری که با تجارب کاربر از سیستم عامل مطابقت داره. در برخی موارد، عملکرد سریع تر هست چون اونها اطلاعات رو به صورت محلی ذخیره می کنن و فقط بعد از پایان کار کاربر با استفاده از برنامه، با سرور همگام میشن.
  • اونها امکان دسترسی مستقیم به سخت افزار دستگاه رو دارن که با یه اپلیکیشن جداگانۀ تلفن همراه (دوربین، شتاب سنج و غیره) دشوارتر یا غیرممکن هست.
  • تضمین کیفیت بسته به رتبه بندی در فروشگاه های اپلیکیشن؛ Native App تأیید فروشگاه برنامۀ مورد نظر خود را دریافت میکنه. به این معناست که بیشتر اوقات کاربر میتونه از بهبود ایمنی و امنیت برنامه اطمینان حاصل کنه.
5 تا از مزایای طراحی  Native App | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز
معایب طراحی Native App

معایب استفاده از Native App

از معایب طراحی این اپلیکیشن به موارد زیر میشه اشاره کرد:

  1. پایگاه کد چندگانه؛ چون هر دستگاه نسخۀ خاص برنامه خود را داره.
  2. زمان صرف شده در ساخت برای سیستم عامل های جداگانه تو هر به روز رسانی
  1. توسعه گران تر و هزینۀ نگهداری اپلیکیشن بیشتر هست. (به خصوص اگه این برنامه بیشتر از یه سیستم عامل تلفن همراه را پشتیبانی کنه.)
  1. تایید برنامه برای فروشگاه های مختلف میتونه برای توسعه دهنده، طولانی و خسته کننده باشه.
  1. استفاده از برنامه به تمایل کاربر برای بارگیری و نصب برنامه بر روی دستگاه تلفن همراه وی است.

انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل یا Native App

اگر به دنبال توسعه یک native app هستین، بهتره این کار رو به  آژانس مارکتینگ آترز بسپارین تا بهترین نتیجه را داشته باشین زیرا:

توانایی توسعه و طراحی: آژانس‌ مارکتینگ حرفه‌ای ما دارای توانایی و تجربه‌ی لازم برای توسعه یک native app با کیفیت هستن و می‌تواند بهترین راهکارها را برای نیازهای شما ارائه دهد.

بهبود تجربه‌ی کاربری: آترز با داشتن تیم‌های طراحی و توسعه متخصص، می‌تواند تجربه‌ی کاربری native app شما را بهبود بخشیده و مطمئن شود که برنامه شما به‌صورت درخشان و جذاب برای کاربران عرضه می‌شود.
پشتیبانی فنی و به‌روزرسانی: با بسپاری توسعه native app به آژانس ما می‌توانید از پشتیبانی فنی مناسب و به‌روزرسانی‌های مداوم برنامه خود اطمینان حاصل کنید. 

بهترین شرکت طراحی اپ موبایل (Native App) | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

ثبت سفارش

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟