طراحی سامانه CMS اختصاصی

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای سئو بهتر وبسایت بسیار اهمیت داره ولیکن بسیاری از سازمان ها و شرکت ها هنوز با این فناوری آشنایی ندارن! سامانه CMS یا سیستم مدیریت محتوا؛ مورد محبوب ترین صفحه ساز برای تولید محتوا در سایت های برنامه نویسی هست که صاحبان سایت های وبلاگ و فروشگاهی برای درج محصولات و مقالات از اون استفاده میکنن. این صفحه ساز برای شما مشتریان عزیز توسط تیم آترز به طور کاملا اختصاصی طراحی میشه و میتونید این سیستم رو بر اساس نیازهای خودتون در یک وبسایت، شخصی سازی کنین تا به بهترین نحو ممکن ازش استفاده کنین.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

به طور خلاصه، سیستم مدیریت محتوا (CMS) سیستمی است که برای مدیریت ساده محتوای وب سایت استفاده میشه.

به طور کلی یک CMS از دو عنصر تشکیل شده : یک برنامه مدیریت محتوا (متقاضی مدیریت کنترل) که به اختصار CMS هست و یک برنامه کاربردی تحویل محتوا (متقاضی تحویل کنترل) که به اختصار CAD نامیده میشه.

عنصر CMS به شما این امکان رو میده که بدون نیاز به دانش و ابزار فنی خاص در زمینه طراحی وب برای طراحی وب سایت، محتوا ایجاد کنین، تغییرات اعمال کنین و قسمت های خاصی از محتوای وب سایت را حذف کنین. در نتیجه استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد یک وب سایت ساده نیازی به آشنایی با زبان های برنامه نویسی یا حتی HTML نداره!

فراتر از وبسایت ها، شما میتونید از سیستم مدیریت محتوا برای سایر عملکرد ها مثل مدیریت اسناد استفاده کنید.

 CMSمخفف چیست؟ 

کلمه CMS مخفف چیست؟ CMS از واژه System Content Management ساخته شده.

این سیستم حوالی سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ راه اندازی شد. اما به مرور با گسترش فناری های کدنویسی و زبان های برنامه نویسی، سیستم های مدیریت محتوای قوی تری مثل، دروپال، جوملا، وردپرس و پرستاشاپ راه اندازی شد. 

کاربرد CMSچیست؟

در ادامه به برخی کاربرد های CMSدرشرکت ها میپردازیم:

  • ساده تر کردن فرآیند طراحی وب سایت
  • صرف زمان کوتاه تر برای ایجاد صفحات جدید یا تغییرات
  • هدایت آسان تر کاربران بین بخش های مختلف
  • ثبات بیشتر
  • امنیت بیشتر
  • کاهش هزینه های نگهداری سایت ها
  • افزایش پایداری وب سایت ها

تشریح عملکرد CMS :

 

نحوه عملکرد مدیریت محتوا به بخش های زیر تقسیم میشه :

  • ایجاد محتوای سایت
  • مدیریت محتوای سایت
  • انتشار مطالب
  • نمایش مطالب در سایت

عملکرد CMS

ایجاد محتوای سایت

سیستم مدیریت محتوا به کاربران امکان مدیریت ساختار صفحات وب رو میده. بطور مثال، کدوم صفحات نمایش داده بشن ، و یا بین کدوم صفحات لینک داده بشه. در CMS قابلیت راحت کپی کردن محتوا بدون برهم خوردن ساختار نوشتاری اون فراهمه. درواقع یکی از ویژگی هایی که باعث محبوبیت  CMS ها شده، محیط نوشتاری و مکانیسم ساده برای وارد کردن محتوای سایت و نگهداری ساده از وبسایت هست.

 

مدیریت محتوای سایت

صفحات مختلف، و مطالب مرتبطی که وارد سایت میشن در هسته مرکزی  CMS قرار میگیرن. ذخیره سازی اطلاعات در هسته مرکزی باعث ایجاد ویژگی های کاربردی زیر میشود:

  • امکان محدود کردن دسترسی کاربران به صفحات خاص
  • امکان ردیابی تغییرات اعمال شده در صفحات خاص توسط کارمند ها و تاریخ اعمال تغییرات
  • یکپارچه سازی با منابع اطلاعاتی موجود و سیستم های IT

 

انتشار مطالب در سایت

بعد از آماده شدن محتوا، میتونید تصمیم بگیرید که محتوا چه زمانی روی سایت نمایش داده بشه. با توجه به متعدد بودن طراحی ها، CMS امکان ایجاد و تغیر ظاهری در صفحات سایت را به راحتی مطابق سلیقه شما فراهم میکنه. درواقع این شمایید که تصمیم میگیرید که کدام مطلب در کدام بخش سایت نمایش داده بشه.

 

نمایش مطالب در سایت

سیستم مدیریت محتوا، ویژگی دیگری برای بالا بردن سطح کیفی کار به شما ارائه میده.بطور مثال، CMS امکان نمایش سایت مرورگر های (browser) متفاوت را پشتیبانی میکنه. همچنین امکان داشتن سایت پویا (Dynamic) فراهم میکنه.

مزایای CMS

معایب CMS

چند نکته کلی برای استفاده از CMS

۱. اگر شما یک کاربر حرفه‌ای هستید و دانش برنامه‌نویسی دارید و یا به دنبال یک وب‌سایت با امکانات خاص و سفارشی‌سازی شده هستید، استفاده از یک CMS ممکن است به شما کمکی نکند. در این صورت، بهتر است که به جای استفاده از CMS، یک وب‌سایت سفارشی‌سازی شده برای خودتان ایجاد کنید.

۲. اگر شما یک کاربر عادی هستید و به دنبال سرعت و سهولت در ایجاد وب‌سایت خود هستید، استفاده از یک CMS ممکن است به شما کمک کند. CMS ها به کاربران اجازه می‌دهند تا وب‌سایت‌هایی با سرعت بالا ایجاد کنند و محتوای آن‌ها را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی مدیریت کنند.

۳. در نهایت، در نظر داشته باشید که CMS ها نیاز به پشتیبانی و تعمیر و نگهداری منظم دارند. این به دلیل این است که زمانی که یک CMS به‌روزرسانی می‌شود، ممکن است ویژگی‌ها یا افزونه‌هایی که قبلاً کار می‌کردند دیگر کار نکنند.

طراحی سیستم مدیریت محتوا یا CMS به طور اختصاصی برای شما!

سیستم CMS برای مدیریت محتوای وبسایت شما بسیار ضروری هست و شما بدون وجود CMS نمیتونید به راحتی صفحات محتوا طراحی کنین. آترز ساخت و طراحی سیستم CMS رو برای شما انجام میده و کاملا بر اساس نیازهای شما انجام میشه. چرا آترز؟

وجود کادر متخصص و برنامه نویس های مجرب برای ارائه خدمات در هر زمینه مشابه موجب شده تا نگرانی های زیادی برای مشتریان وجود نداشته باشه.

پیاده سازی هرآنچه که کاربران عزیز نیاز دارن به طور نامحدود قابل انجامه و هر قابلیتی مد نظرتون باشه توسط تیم آترز انجام میشه.

آترز خدمات خودش رو به طور کاملا اختصاصی ارائه میده و شما از این خیالتون بابت راحت باشه!

تصویر بک گراند | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز
طراحی سامانه CMS اختصاصی در آژانس مارکتینگ آترز

ثبت سفارش

طراحی CMS اختصاصی

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟