طراحی دیجیتال و کاراکتر

کاراکتر تبلیغاتی یک نمایشگر هنری گرافیکی است که با استفاده از پیچیدگی‌های هندسی یا ابزارهای دیجیتال ساخته می‌شود. ساخت کاراکتر در بیشتر موارد در فتوشاپ یا ایلوستریتور به وسیله یه تصویرساز یا طرح‌ریز گرافیکی حرفه ای اجرا میشه. تو نقشه‌کشی تبلیغاتی یا کارتونی شروع شخصیت سازی چهره صورت میگیره که این فرایند حاوی شناسایی کاراکتر از طریق آشکارخواهد بود .

یه نقشه‌کشی گرافیکی باید کاراکتر تبلیغاتی را به عنوان یه طرح آماده کم حجم غیرواقعی , کارتونی , جانوری، انسانی یا غیرانسانی در نظر بگیره، که هدفش درواقع قانع و ترغیب کردن روح مخاطب خواهد بود. شخصیت ها در برند سازی با کلمه مسکات (mascot) شناخته میشن. با طراحی مسکات، خیلی ساده میشه که بتونیم ویژگی یه محصول را معرفی کنیم. اهمیت محصول، جدی یا سرگرمی بودن، آروم یا سرزنده و حتی سادگی در استفاده را به کاربر منتقل کنیم. هر کارکردی رو از این طریق میشه به‌سادگی به کاربر منتقل کرد.

کاربرد طراحی کارکتر در برند سازی

کاراکترسازی برای هر برندی، میتونه تفاوتی ویژه ایجاد کنه. این تفاوت کجا ایجاد میشه؟ مهم‌ترین و بارزترین ویژگی یه کاراکتر خوب، بالا بردن ارتباط بین برند و مشتریه. این شخصیتا هستن که به ایجاد حس خوب در مشتری حین استفاده از محصولات برند، کمک میکنن. به خوبی تو ذهن‌ها میمونن و به‌تدریج برند با اون شخصیت شناخته میشود، مثل روباه در فایرفاکس یا میمون چی توز. ساخت یه کاراکتر ایده‌آل و مناسب برای برند، جان دادن به یک اسم خشک و خالی هست.

 

قدرت بالای شخصیت سازی در تبلیغات

تجربه نشون داده که طراحی کارکتر برای برند ها موفق تر از تبلیغات به دست افراد مشهور و معروف بوده و بین مردم بیشتر شناخته شده. عکس‌العمل، گفتگو، شعار و تمام حرکاتش به سادگی توسط برند قابل هدایته و همسو با اهداف برند طراحی میشه. درحالی که یه فرد معروف زیاد با هویت برند آشنا نیست و ممکن که احساس اشتباهی به مخاطب منتقل کنه.

 

طراحی های به یادماندنی  کاربردی

بعد از سفارش طراحی کاراکتر برای برند، به راحتی میشه با اون شناخته بشید. کمتر کسی وجود داره که با دیدن روباه نارنجی با دم‌ درازش، یاد فایر فاکس نیوفته. یا میکی موس تا ابد نشونه  ای از شرکت دیزنی خواهد بود. حتی همون سنجاق قفلی که در نرم‌افزار آفیس حضور داشت و برای شروع به کاربر راهنمایی می‌کرد، همچنان در ذهن خیلی از کاربران باقی‌مونده. چی میتونه اینقدر به یاد ماندنی باشه جز مسکات برای برند؟

 

ابزارهای لازم برای سفارش طراحی کاراکتر

بخشی از این ابزارها در اختیار کارفرما و بخش زیادی در اختیار تیم طراحی هست. بنابراین موقع سفارش طراحی کاراکتر باید به تیمی اعتماد کنید که توانایی خلق بخش‌های مختلف یک شخصیت، احساسات و ویژگی‌های یه برند رو داره. تیم آترز باتجربه‌ای که داره، میتونه در مورد شخصیت برند با توجه به محصولاتش مشاوره بده. قبل از اون بهتره در مورد برند اطلاعاتی کسب و سلیقه کارفرما را درک بشه.

طراحی نسخه دوبعدی در آژانس آترز

بیشتر شخصیت‌هایی که می‌شناسیم، تونسخه‌های دوبعدی هم دیدیم. طرح‌هایی که روی دفترچه‌ها،  کتاب‌ها، تی‌شرت و لباس‌های مختلف چاپ میشن، همگی دو بعدی طراحی شده‌اند. یه طراحی مسکات خوب باید بتونه تو حالت دو بعدی هم جلوه خوبی داشته باشه. معروف‌ترین طراحی مسکات دوبعدی که در یادها مونده، سوپر ماریو هست. به نظر میرسه یه شخصیت دو بعدی که به صورت پیکسلی طراحی شده نتونه  بین بقیه رقبا بمونه، اما ماریو هنوز هم مثل یه خاطره نزدیک، در ذهن‌ها به یاد میاد.

مهم‌ترین کاری که بعد از سفارش طراحی شخصیت باید منتظرش بود، حرکت دادن کاراکتره. حالت‌های مختلف یک شخصیت، میتونه تو کارهای گرافیکی به کار بیاد. موشن گرافیک، انیمیشن، طراحی محصول و فعالیت‌های دیگر گرافیکی نیاز به کاراکتری دارن که بتونه حرکت کنه.

 

بهترین شرکت طراحی دیجیتال و کارکتر

با داشتن یه طراحی خوب و منحصر به فرد به کسب و کارتون رونق بدین و باعث شناخته شدن برند خودتون بشید.

تیم آترز میتونه به شما کمک کنه که هر طرحی که تو ذهنتون هست رو به عنوان یک کاراکتر مخصوص برند اجرا کنید و  از اونجایی که تیم ما با تمامی فاکتور ها برای یه طراحی خوب آشنایی داره بهترین هارو واستون طراحی میکنه.

 برای سفارش طراحی کاراکتر، به دلیل تخصص و تجربه تیم ما در این زمینه، می‌توانید به ما اعتماد کنید.

خدمات طراحی ست اداری در آترز

ثبت سفارش

طراحی دیجیتال و کاراکتر

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟