طراحی هویت بصری شبکه های اجتماعی

تو دنیایی که هر لحظه شاهد به وجود اومدن کسب و کاری جدید هستیم، اهمیت برندسازی و برندینگ دیگه برای هیچ‌کسی پوشیده نیست. تو دنیای پر سرعت ارتباطات و تکنولوژی، هر کسب و کار باید به روز باشه تا از صحنه رقابت حذف نشه. یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در برندسازی کسب و کارها، هویت بصری برند یا هویت بصری سازمانی هست. پس اگه قصد دارید کسب و کار خودتون رو راه اندازی کنید و یا اون رو در ذهن مشتری ماندگار کنید، حتما در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بدونید دقیقا هویت بصری برند چیه و چگونه میشه یه هویت بصری عالی برای کسب و کار خودتون خلق کنید.

مراحل سفارش طراحی هویت بصری شبکه های اجتماعی به آترز

تعریف هویت بصری!

شبیه به هویت شخصی ماست. هویت بصری شامل تمام اطلاعات تصویری و گرافیکی هست که یه برند رو معرفی میکنه و اون رو با سایر برند ها متمایز میکنه. بطور خلاصه، اونچه که به لحاظ بصری در اختیار مخاطب های یک برند قرار داده میشه، در سیطرۀ هویت بصری قرار داره.

این هویت نه تنها لوگو بلکه طراحی داخلی، بسته بندی، رنگ برند و… رو هم در بر میگیره. به همین دلیله که امروزه یکی از اساسی ترین مبحثی که در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ قرار میگیره همین هویت بصری هست.

اهداف هویت بصری

هویت بصری به دنبال اهداف خاصی هست که در ادامه با اونا  آشنا میشیم:

ایجاد یه احساس عاطفی در بیننده

آگاه کردن مخاطب در مورد ماهیت برند، خدمات و یا محصولات ارائه شده.

سازی جنبه های مختلف یک کسب و کار از طریق محتوای بصری.

هویت بصری برند / Brand Visual Identity

بطور خلاصه هویت بصری یعنی عناصر قابل مشاهده یه برند مثل لوگو، رنگ، فرم، شکل و … که در تلفیق با هم معنای نمادینی منتقل میکنن، که نمیشه فقط ازطریق کلمات بیان کرد.

چرا هویت بصری مهمه؟

هویت بصری همیشه مهم بوده، میشه پیدایش هویت بصری رو در زمان های کهن هم جست و یافت. بسیاری از شمایل ها و نمادهای تصویری، نشون دهنده هویت بصری گروه هایی از مردم دوران باستان هست که سرزمین، شیوه زندگی و قوانین مشترک اونارو بصورت قبیله و اجتماعات کوچیک گرد هم آورده. حتی تمدن های بزرگ باستان هم نشونه های هویت ساز بصری در معماری، پوشاک، صنایع دستی، زیرورآلات، خط و الفبا از خود به جا گذاشتن  که میتونیم با اونا به بخش مهمی از هویت این تمدن ها پی ببریم.

 نقاط تماس چیه؟

نقطه تماس برند یا Brand Touch Point به هر گونه تعامل، تماس یا ارتباطی گفته میشه که بین یه برند و مشتریاش ایجاد میشه. آگهی برند یا Brand Awareness از طریق خلق تجربه برای افزایش مخاطب هست و این تجربیات میتونه از طریق نقاط تماس منتقل بشه.

قیمت طراحی هویت بصری چقدره؟

بطور دقیق و بر اساس نرخ های از قبل تعیین شده ای نمیشه به این سوال جواب بدیم، چون قیمت طراحی ها بر اساس کیفیت کار طراح متغیر خواهد بود. بسیاری از افرد موقع شروع کسب و کارشون نگران تعرفه طراحی هویت بصری هستن، چون هزینه‌ مربوط به طراحی یک برندبوک کامل که شامل تمام اقلام هویت بصری باشه، امکان داره زیاد باشه. از طرفی دیگه پیدا کردن یه طراح هویت بصری حرفه‌ای کار آسونی نخواهد بود. اگر شما هم جزو این افراد هستید، اصلا نگران نباشید. اگه به تازگی کسب و کارتون رو شروع کردید، نیازی به داشتن یه برندبوک و هویت کامل ندارید. بلکه میتونید به تدریج و بر اساس نیاز و اهدافتون هویت بصری طراحی کنید. مثلا اگه کسب و کارتون حضوریه و کالای فیزیکی ارائه میدید،  بسته بندی و لوگو میتونه هزینه ی درستی برای شما باشه. همچنین اگه دارای خدمات غیر حضوری هستید، طراحی وب سایت و شبکه های اجتماعی رو الویت قرار بدین.

مهمترین عوامل موفقیت در طراحی هویت بصری چیه؟

در ادامه با برخی از مهم ترین عوامل موفقیت در هویت بصری آشنا میشیم:

  • متمایز و منحصر به فردهویت شما باید به راحتی از سایر رقبا قابل تمایز باشه و توجه مردم را به خود جلب کنه.
  • مقیاس پذیر و انعطاف پذیرباید به گونه‌ای باشه تا در آینده قابلیت توسعه داشته باشه و محدودیت ایجاد نکنه.
  • کارگیری آسان:  استفاده از المان‌های آن ساده باشد.
  • منسجم: تمام عناصر هویت بصری طراحی شده دارای انسجام باشد.
  • به یاد ماندنی بودنپیچیدگی نداشته باشه تا به راحتی به خاطر سپرده بشه.

اگه در هرکدوم از اقلام طراحی هویت بصری این موارد رعایت نشن با مشکل روبرو میشیم.

زیر مجموعه های هویت بصری

  1. هویت بصری (اهداف، رنگ سازمانی و… که همگی میتونن در طراحی هویت بصری نقش داشته باشند)
  2. لوگو (نماد ، تصویر)
  3. رنگ بندی
  4. برند(زمینه فعالیت و محصول)

آژانس تبلیغاتی آترمارکتینگ بهترین گزینه برای کمک رساندن به شما در برندسازی کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی است زیرا:

ما برای مشتریان خود ارزش ویژه ای قائل هستیم و آپشن هایی را در نظر می گیریم که کمتر شرکتی برای مشتریانش در نظر میگیره از جمله :

  • مشاورین ما به شما کمک می کنند مشتریان و نیاز واقعی آنان را شناسایی کنید و براساس آن محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی خود تولید کنید.
  •  مدیریت و پشتیبانی حساب های مدیران و سازمان در شبکه های اجتماعی را بر عهده می گیریم.
  • امکان تولید محتواهای متنوع از جمله محتوای متنی، بصری و ویدیو برای کسب و کار شما را فراهم می کنیم.
  •  نمونه کارهای انجام شده توسط مجموعه خود یعنی آترمارکتینگ را به شما نشان می دهیم تا از کیفیت خدمات طراحی هویت بصری اطمینان حاصل کنید.
  •  در این مقاله دیدیم که هویت بصری چیه، زیر مجموعه هاش کدوم هاست و…اما باید به خاطر داشته باشید که همونطور که هویت بصری میتونه به کسب و کارتون رونق ببخشه، انتخاب یک طراحی غیر اصولی باعث ضرر خوردن به کسب  و کارتون میشه. بنابراین باید بدونید که انتخاب یک طراحی حرفه ای به تحقیق زیادی درباره کسب و کار شما نیاز داره.

طراحی هویت بصری شبکه های اجتماعی | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

ثبت سفارش

طراحی هویت بصری شبکه های اجتماعی

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟