برای آن که با الگوریتم های گوگل آشنا شویم بهتر است ابتدا بدانیم الگوریتم چیست.
الگوریتم چیست؟
الگوریتم به یک سیستم ریاضی گفته میشود که در جریان آن میتوان چند موضوع دیگر را تعریف کرد و آنها را به نتیجه رساند. به عنوان مثال، فرض بگیرید که فردی میخواهد به یک آدرس مشخص برسد، اگر این فرد از شما بپرسد که از چه مسیری عبور کند، میتوانیم پیشنهاد پیاده رفتن، استفاده از مترو و همچنین استفاده از اتوبوس را که سه پیشنهاد متفاوت است، به او دهیم. هر سه روش او را به مقصد میرساند و تنها زمان رسیدن در هر کدام از آنها متفاوت است. ما میتوانیم اسم هر کدام از این مسیرها را یک الگوریتم بنامیم.
الگوریتم های گوگل
حال که مفهوم الگوریتم را دانستیم، این سوال پیش می آید که الگوریتم های گوگل چه هستند و با چه سیستمی کار میکنند؟ چندین سال پیش اگر نتیجه ای را در گوگل سرچ می کردیم، با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدیم. در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر! الگوریتمهای گوگل به کاربران این نکته را نشان میدهند که نحوه رسیدن به بهترین رتبه در گوگل به چه صورت است. در واقع الگوریتم های گوگل به کاربران یاد دادند که چطور باید دست به تولید محتوا بزنند. این الگوریتم ها معتقد بودند که آموزش تولید محتوا تنها باید در راستای نیاز کاربران باشد.
موتور جست و گر گوگل دارای الگوریتم های زیادی است . از جمله پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و غیره . هدف همه ی این الگوریتم ها کاهش رتبه سایت های بی کفیت و اسپم و افزایش رتبه سایت های با ارزش و کاربر-محور است. تفاوتی که در این الگوریتمها وجود دارد این است که او در مورد آنها اطلاعات چندانی بروز نمیدهد. تا وبمسترها فقط بر روی آنها متمرکز نشوند.
خلاصه این که روند رشد الگوریتم های گوگل بیشتر به سود کاربران و برای به دست آوردن مطالب مرتبط است. در بقیه مطالب آموزشی آژانس مارکتینگ سمورهای آبی با جزییات این الگوریتم ها بیشتر آشنا خواهیم شد.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.