بازاریابی محتوایی چیست؟

692 بازدید

در این مطلب می خواهیم  بازاریابی محتوا یا بازاریابی محتوایی را برای کسانی که قصد دارند با این شاخه از مارکتینگ آشنا شوند یا از آن در کسب‌و‌کار یا حرفه خود استفاده کنند. و یا بگونه ای می خواهند از آن کسب درآمد کنند به صورت خلاصه توضیح خواهیم داد.

توسعه کسب و کار

بطور کلی، بازاریابی محتوا، با اطلاعات سروکار دارد. بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار  است. که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، منسجم و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود.

 

این نوع از بازاریابیِ کسب‌و‌کار یا برند می‌کوشد با به‌اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی، سرگرم‌کننده یا آگاهی‌بخش، به خوانندگان کمک کوچکی کند. برای داشتن یک بازاریابی محتوای موفق، به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارید. نتیجه این کار می‌تواند در قالب تغییر رفتار مخاطبان و یا آن‌گونه که بازاریابان مایلند، به شکل تصمیم‌گیری برای خرید خود را نشان دهد.

نکات کلیدی

هنگام ایجاد محتوا، باید نکات کلیدی زیر را در نظر داشته باشیم که:

  • مخاطب محتوا ایجاد شده چه کسانی می توانند باشند.
  • مخاطب چه سودی از این محتوا  می برد یا به عبارتی این محتوا کدام مشکل مخاطب را می تواند برطرف کند.
  • محتوای ایجاد شده را چگونه می توانیم یونیک و منحصربه‌فرد کنیم؟
  • فرمت محتوای ایجاد شده به چه صورت تولید شود.
  • محتوا در چه پلتفرمی قرار است منتشر شود .
  • چگونه می توانیم محتواهای مورد نظر را تولید و برای مدیریت آن برنامه ریزی کنیم.

در حقیقت در این نوع بازاریابی، مردم را به خرید کالای خاصی تحمیل یا تشویق نمی کنیم. بلکه به آنها کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را برای انتخاب یا خرید بگیرند. و احتمال این قضیه وجود دارد که محتوای تولید شده، آن ها را تشویق به بهترین تصمیم کند که  به احتمال زیاد خریداری از ما است.

مؤسسه‌ی بازاریابی محتوایی  (Content Marketing Institute) ، بازاریابی محتوایی را این گونه تعریف می کند.

هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگهداری مشتریان به‌وسیله‌ی تولید و سازماندهی محتوای ارزشمند و مناسب به نیتِ تغییر یا تقویت رفتار مشتری است. این نوع بازاریابی، فرایندی مستمر است. که در راهبرد کلی بازاریابی شما به بهترین نحو جای می‌گیرد. و بر مالکیت رسانه متمرکز است نه اجاره‌ی‌ آن.

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی خود را به آژانس مارکتینگ سمورهای آبی بسپارید.

به این مطلب امتیاز دهید!
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=2129
اشتراک گذاری:
نسرین رفیعی وبسایت شخصی
سلام من نسرین رفیعی هستم، کارشناسی مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان و ارشد مخابرات دارم ولی زبان انگلیسی تخصص اصلی منه! الان ۲ سال میشه که در آترز در بخش تولید محتوا فارسی و انگلیسی فعالم و خیلی از این بابت خوشحالم که میتونم با شما عزیزان در ارتباط باشم. نظری داشتید بهمون بگید.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی محتوایی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟