تاثیر قانون ۸۰/۲۰ یا اصل پارتو در زندگی+ کاربرد آن در بازاریابی و فروش

425 بازدید
قانون 80/20

درباره قانون ۸۰/۲۰ یا اصل پارتو چیزی میدانید؟  این قانون فقط در علم اقتصاد کاربرد نداره؛ بلکه در زندگی روزانه هم میتونیم از آن استفاده کنیم. درسته که تکنولوژی باعث آسان و راحت تر شدن کار های روزمره شده؛ اما با توجه به شرایط زندگی و دغدغه های روزمره سرعت انجام کار ها کم شده. همه ما در طول روز از کارهایمان یک لیست بلند و بالایی مینویسیم؛ اما در آخر هیچ کدام از کار های روزانه انجام نشده و در لیست تیک نخورده است.

فکر میکنید دلیل این اتفاق چی میتواند باشه؟ تنبلی در انجام کار ها ؟ یا نداشتن برنامه ای برای انجام کارهای مهم؟ مطمئنا نداشتن برنامه برای انجام کارهایی که اولویت داره و عدم مدیریت زمان دلیل بزرگی برای این اتفاق است. بیاید به جای اینکه تلاش زیادی برای انجام کارهای فرعی خود کنید اصل مهمی را به نام قانون ۸۰-۲۰ پارتو را در زندگی خود پیاده سازی کنید تا تمرکز خود را روی کارهای مهم زندگیتان بزارید.

فهرست محتوا

قانون ۸۰/۲۰  یا پارتو چیست ؟

احتمال قانون ۸۰۲۰ را شنیدین این قانون را pareto principle پایه گذاری کرده به همین دلیل به آن قانون پارتو هم میگن. قانون ۸۰-۲۰ میگه  شما میتونید با کاهش دادن سطح انرژی و تلاش خودتون نتایج قابل قبولی کسب کنید. طبق قانون پارتو باید روی مسائل مهمی که برای شما اولویت دارن تمرکز کنید تا بتونید تحول عظیمی در زندگی خود ایجاد کنید و نتیجه مطلوب تری به دست بیارید. اگر شما هم به این اصل اعتقاد دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

قانون ۸۰/۲۰ میگه ۸۰ درصد نتیجه دلخواه و مطلوب شما از  یک کاری، ناشی از ۲۰ درصد عمل و تلاش شما برای انجام آن کار است. این قانون در مدیریت زمان و زندگی اهمیت زیادی داره. اگر شما مطابق با این قانون عمل کنید زندگی شما سرشار از پیامد های مثبت میشه. مطمئن باشید با پیاده سازی این اصل در زندگی خود احساس سبکی می کنید به طوری که کار هایتون دیگر روی دوش شما مانند یک بار سنگین نیست.

قانون 80/20

تاریخچه جالب قانون ۸۰/۲۰

اگر با مفاهیم اقتصادی آشنایی داشته باشین و کتاب های اقتصادی را خونده باشین حتما نام ویلفردو فدریکو داماسو پارتو را شنیدین. پارتو فیلسوف و اقتصاددان و جامعه شناس ایتالیایی است. همچنین یک داستانی در مورد این اقتصاددان وجود داره که گفته میشه یک روز در باغ نخود متوجه این اصل شد. در واقع متوجه شد که ۸۰ درصد از نخود های سالم باغ توسط ۲۰ درصد گیاه نخود تولید میشه. جالبه که مشاهده این وضعیت در باغ نخود باعث شد پارتو به فکر توزیع ناهموار ثروت بیفته. پارتو این اصل را روی توزیع ثروت پیاده سازی کرد و متوجه شد ۲۰ درصد جمعیت ایتالیا مالک و کنترل کننده ۸۰ درصد ثروت و زمین در این کشور هستن. پارتو این اصل را روی صنایع مختلف ایتالیا بررسی کرد و در آخر متوجه شد که فقط ۲۰ درصد از شرکت ها ۸۰ درصد تولیدات این کشور را تامین می کنن.

قانون پارتو در افزایش میزان فروش

پیاده سازی قانون پارتو در زندگی

اگر قانون ۸۰/۲۰ پارتو را در زندگی خود پیاده سازی کنید علاوه بر اینکه احساس موفقیت در زندگی می کنید، احساس شادی و خوشبختی هم به حال خوب شما اضافه میشه. زمانی که کار های زیادی برای انجام دادن داشته باشید و زمان خود را مدیریت نکنید در ذهن شما هرج و مرج ایجاد میشه و فکر اینکه چگونه این همه کار را انجام بدین حال شما را میگیره.

با اولویت بندی در کارهاتون میتونین بیشتر کار های مهم زندگیتون را انجام بدین و ذهن خود را از آشفتگی و شلوغی بیش از حد فکر و خیال نجات بدین. با این کار میتونین زمان خودتون مدیریت کنید تا انرژی بیشتری برای انجام کار های مورد علاقه خود داشته باشین. در کتاب راز مدیریت زمان به این قانون اشاره شده و گفته شده قانون ۸۰/۲۰ از قوانین و راز هایی است که برای مدیریت زمان به شما کمک زیادی می کنه.

قانون 8020 برای موفقیت
کاربرد قانون و اصل پارتو

تقریبا افراد زیادی کتاب قورباغه ات را قورت بده را خوندن یا اینکه نام این کتاب معروف و پرطرفدار را شنیدن. این کتاب روی اهمیت اولویت بندی کردن کار ها پرداخته تا بازده حاصل از آن را افزایش بده. پایبندی به قانون ۸۰/۲۰ میتونه باعث موفقیت در هر زمینه ای مانند زندگی شخصی، کسب و کار و مدیریت زمان در درس خواندن و… بشه.

جالبه بدونید گرگ مک کیون در کتاب معروف خود با نام اصل گرایی گفته زمان ارزشمند است و بهتر است روی مسئولیت های مهم زندگی تمرکز کنید تا کیفیت کارتون بالا بره. همچنین با انجام کارهای بیخود و فرعی این زمان ارزشمند و گرانبها را تلف نکنید. در واقع این نویسنده هم سعی کرده در کتاب خود به این اصل مهم و اساسی در زندگی اشاره کنه. با این قانون میتونید از کار هایی که انجام میدین حداکثر بهره‌وری را بگیرین. در ادامه کاربرد اصل پارتو را در میزان فروش، بازاریابی، کار های روزانه و… شرح می دهیم.

  • کاربرد قانون ۸۰۲۰ در میزان فروش
    اگر قانون ۸۰ ۲۰ را در کسب و کار خود پیاده سازی کنین شاهد پیشرفت سریع و فروش بالای محصولات و خدمات خود میشید. این روش برای جذب مشتریان میتونه موثر واقع بشه به شرطی که به آن پایبند باشین. شما به عنوان یک کارآفرین و صاحب شرکت تولیدی و حتی صاحب یک فروشگاه محصولات زیادی را ارائه میدین. آیا تمام محصولات شما به یک میزان سود آور هستند؟ آیا تمام محصولات شما به یک اندازه فروش میرن؟ طبق قانون ۸۰/۲۰ فقط ۲۰ درصد از محصولات شما نتیجه ۸۰ درصد از فروش شما هستن. به عنوان یک فروشنده باید محصولات پرفروش و ۲۰ درصدی ها را شناسایی کنین. با این کار به طرز چشمگیری کسب و کار شما متحول میشه و سود زیادی روانه جیب شما خواهد شد.
  • کاربرد قانون ۸۰-۲۰ در بازاریابی
    پای این قانون حتی در بازاریابی هم کشیده شده. طبق این قانون فقط ۸۰ درصد فروش شما نتیجه ۲۰ درصد از تبلیغاتی است که برای فروش محصولات و خدمات خود انجام دادین. یا ۸۰ درصد سود شما از فروش کالا نتیجه خرید ۲۰ درصد از کل تعداد مشتریان شما است. همچنین فقط ۲۰ درصد از محصولات شما ۸۰ درصد فروش را در برگرفته است. این عدد ممکن است برای کسب و کار های مختلف متفاوت باشه؛ اما در اصل این قانون ۸۰/۲۰ هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه. شما بر اساس اصل پارتو باید نقاط قوت خود را پیدا کنین مانند پیدا کردن مشتریان وفادار ۲۰ درصدی یا پیدا کردن محصولات پر طرفدار و تبلیغات هدفمند. در کنار آن دلیل اینکه چرا ۸۰ درصد مشتریان شما از محصولات شما استفاده نمیکنن را بیابید. همچنین دلیل نارضایتی آن ها را جویا بشین. با این کار در بازاریابی محصولات خود موفق خواهید شد.
  • کاربرد قانون ۸۰-۲۰ در انجام کار های روزانه
    شما باید بشینین و فکر کنین چه کار های بیهوده ای باعث اتلاف وقت شما میشه. با پیدا کردن این کار ها میتونید زمان خود را به درستی مدیریت کنین تا بتونید تمام وظایف و کار های خود را به طور کامل انجام بدین. اگر به قانون ۸۰/۲۰ در زندگی خود پایبند باشین به طرز شگفت انگیزی کیفیت زندگی شما بالا میره.
  • قانون ۸۰ ۲۰ در درس خواندن
    اگر شما کنکوری هستین یا یک آزمون مهم دارین بهتره قانون پارتو را در درس خواندن خود بکار بگیرین. شما نمیتونید تمام مطالب درس ها را در ذهن خود نگه دارین. بهتر است در هنگام درس خواندن به دنبال نقاط قوت خود بگردین. فکر کنین در کدام درس ها استعداد و مهارت بیشتری دارین. سپس تمرکز خود را روی این درس ها بزارین. همچنین باید فعالیت های بدون بازده را کنار بزارین. به عنوان مثال اگر خوندن یک درس به شما هیچ بار علمی اضافه نمیکنه خودتون خسته نکنید و تمرکز خود را روی درس هایی بزارین که سودآور هستن. با صرف زمان برای خوندن آن به بار علمی شما افزوده میشه. در وقت آزاد خود میتونید به سراغ درس هایی که در آن ضعیف هستین برید.
قانون پارتو به نام 8020
جمع بندی

از این مقاله نتیجه گیری میشه که قوانینی در این جهان وجود دارن که میتونن در زندگی روزانه تاثیر بسزایی داشته باشن. یکی از این قوانین اصل ۸۰-۲۰ است که بکار گیری آن در زندگی میتونید زندگی راحت تر و شاد تری را تجربه کنین. قانون ۸۰/۲۰ میگه کار های ارزشمند را شناسایی و تمرکز را روی انجام آن ها بزارین تا در مسیر موفقیت و سربلندی قرار بگیرین. مطمئنا نتیجه انجام این اصل میتونه ارزشمند و گرانبها باشد. شرکت اترز مارکتینگ در زمینه طراحی سایت و سئو سایت، گرافیک، طراحی اپلیکیشن و…. فعالیت میکند. برای استفاده از خدمات با کاشناسان ما در آترز تماس بگیرید.

بله، با پیاده سازی این قانون می توانید با صرف انرژی کمتری نتیجه عالی عمل خود را مشاهده کنید

بله، تمام اهدافی که سوددهی بالایی دارند را مد نظر قرار دهید و با پیاده کردن اصول پارتو نتیجه خوبی دریافت کنید.

خیر، این قانون می گوید شما با حداقل کار و تلاش می توانید زندگی راحت تری برای خود ایجاد کنید و به نتایج بهتری برسید

به این مطلب امتیاز دهید!
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=10606
اشتراک گذاری:
آتر مارکتینگ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد تاثیر قانون ۸۰/۲۰ یا اصل پارتو در زندگی+ کاربرد آن در بازاریابی و فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟