ربات هوش مصنوعی زنوبات با قابلیت تولید مثل + ۶ قابلیت آن

381 بازدید
ربات هوش مصنوعی عجیب که قابلیت تکثیر و ترمیم دارند

ساخت ربات هوش مصنوعی زنوبات با قابلیت تولید مثل خبر شوکه کننده ای است که خیلی خوب سر زبان ها افتاده. احتمالا شما هم شنیدین که محققان تونستن رباتی بسازن که مانند یک انسان بالغ توانایی تولید مثل داره. این خبر از یک طرف میتونه خوشایند باشه و باعث حل بسیاری از مشکلات زنان و مردان بشه. از طرف دیگر میتونه به یک مشکل بزرگ در جهان تبدیل بشه. شما راجع به این ربات باهوش چه فکری میکنین؟ فکر مکینین میتونه شرور دردسر ساز باشه؟ یا کمک کننده و ناجی حل مشکلات انسان ها باشه؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشین تا با ویژگی و قابلیت های این سلول رباتیک جدید آشنا بشین.

در این نوشته می خوانید:

معرفی ربات زنوبات با قابلیت تولید مثل 

در عصر تکنولوژی دانشمندان با ساخت ربات هایی با قابلیت تولید مثل تونستن پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی را اثبات کنن. این ربات ها که با نام زنوبات شناخته میشن مانند انسان ها زنده هستن. گفته میشه قابلیت تکثیر دارن یعنی چیزی که در هیچ نوع حیوان و گیاهی وجود نداره و نمیتونن با روش این ربات ها تولید مثل کنن. نکته جالب در مورد این ربات های تکثیر شونده قابلیت های گوناگون در آن ها مانند شنا و حرکت کردن است. حتی این ربات ها میتونن خود را ترمیم کنن. اندازه این ربات هوش مصنوعی تقریبا یک میلیمتر است یعنی میتونه درون بدن انسان ها قرار بگیره و حرکت کنه. این ارگانیسم ها میتونن در محیط پیرامون ما به صورت دایره وار و گروهی تا مدت یک هفته شنا کنن و یکدیگر را ترمیم و مداوا کنن. قابلیت زنوبات ها ممکنه کمی ترسناک به نظر برسه؛ اما تولید آن ها در آینده انقلاب عظیمی در درمان بیماری ها و اختلالات انسان ایجاد میکنه. این ربات ها میتونن برای درمان بیماری های مختلف مانند پاندمی‌ ها و سرطان هم مفید واقع بشن.

ربات با قابلیت تولید مثل

آشنایی با نحوه تولید مثل ربات هوش مصنوعی 

این ربات هوش مصنوعی از سلول های یک قورباغه آفریقایی تولید شدن که میتونن با دست یا کامپیوتر مونتاژ بشن. این ربات در ظرف کوچک، سلول های منفرد را پیدا کرده و در دهان خود ربات نوزاد را تولید می کنه. این نوزاد کوچک کم کم در عرض چند روز تکامل میابد و مانند ربات های اولیه کامل میشه. ربات های هوش مصنوعی تولید شده هم میتونن تکثیر بشن.‌ نکته جالبی که باید از زنوبات اصلی بدونید این است که این ربات تکثیر شونده از ۳۰۰۰ سلول تشکیل شده است. این ماشین های زنده قادر هستن تا چند روز در محیطی بدون مواد غذایی کامل و مرطوب دوام داشته باشن.

برای مطالعه:ربات قدرتمند ChatGPT چیه و چه کابردی داره؟

ربات قابل برنامه ریزی زنوبات

نام این عناصر زنده از کجا گرفته شده است؟

ممکنه با خود فکر کنین چرا نام این ربات هوش مصنوعی را زنوبات گذاشتن. نام این ربات از اسم قورباغه آمریکایی به نام زنوپوس لاویس گرفته شده که همان قورباغه ای بوده که این ربات از سلول های بنیادی آن ساخته شده. در واقع زنو کلمه اول نام این قورباغه بوده و بات هم از انتهای کلمه ربات گرفته شده.

ربات زنوبات چه قابلیتی دارد؟

این ربات ها پتانسیل این را دارن که وظایف آن ها را گسترش داد و به طوری که در صنایع نظامی هم قابل استفاده باشن. همچنین اگر این ربات ها را در محیطی پر از مواد غذایی بزارن عمرشان دو چندان میشه. این ربات جدید یک نوع جدیدی از ربات هوش مصنوعی است که با ربات های قدیمی قابل مقایسه نیست و نمی توان آن را جانور نامید. در واقع قابلیتی که این عناصر زنده دارن در هیچ ربات فلزی و پلاستیکی پیدا نمیشه. همچنین زنوبات ها کاملا سازگار با محیط هستن و خطر زیادی برای سلامت انسان ها ندارن. از قابلیت های این ربات های زنده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن پلاکت های فاسد
  • حمل کردن مواد دارویی در بدن انسان ها
  • جمع کردن میکروپلاستیک‌ ها در اقیانوس
  • پاکسازی پسماند رادیواکتیو
  • حرکت کردن در شریان و رگ های خونی

گروهی که این ماشین زنده را ساختن مدعی شدن که ابر رایانه ای که نقش مهمی در طراحی این ربات ایفا میکنه نیت های شیطانی نداره. همچنین گفتن نمیتونن بفهمن که هوش مصنوعی چگونه میتونه زیان رسان باشه. بعضی از این زیست توده های قابل برنامه ریزی پاهای جمع شده دارن و قادر به جابجایی اشیای کوچک‌ هستن.

جمع بندی 

این عناصر زنده خود تکثیر شونده که اولین ربات هوش مصنوعی زنده در جهان هستن از ترکیبی هوش مصنوعی و زیست شناسی در دانشگاه ورمونت و تافتس تولید شدن. این ربات ها میتونن برای سلامت محیط زیست و انسان ها به شدت مفید باشن. با این حال نگرانی هایی هم راجع به زنوبات ها وجود داره که یک بار ایلان ماسک هم راجع به تولید ربات های هوش مصنوعی هشدار داد. خدمات اژانس دیجیتال مارکتینگ اترز  شامل طراحی گرافیک، طراحی اختصاصی اپلیکیشن موبایل، سئو و بهینه سازی سایت و… است. برای استفاده از خدمات با کارشناسان ما در  اترز  تماس بگیرید.

خیر این ربات ها مغز و سیستم گوارش ندارند اما قابل برنامه ریزی هستند.

این ربات ها از هوش جمعی خود برای انجام کار استفاده می کنند

این ربات ها توسط ابررایانه uvm همراه با هوش مصنوعی بعد از چندین ماه طراحی شدند

به این مطلب امتیاز دهید!
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=10560
اشتراک گذاری:
آتر مارکتینگ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد ربات هوش مصنوعی زنوبات با قابلیت تولید مثل + ۶ قابلیت آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟