سئو کلاه سیاه راهی پرخطر برای سایت و ۷ تکنیک خطرناک آن

469 بازدید
سئو کلاه سیاه ترفند بسیار مضر و خطرناک

نام سئو کلاه سیاه شاید برای شما جالب به نظر برسه اما نمیدونین چقدر میتونه برای سایت ها خطرناک باشه. گوگل که یک موتور جستجوگر پرطرفداره و در جایگاه اول قرار داره برای اینکه جایگاه خودش حفظ کنه الگوریتم ها و قوانین مختلفی برای بهینه سازی سایت اعمال کرده. همچنین سعی میکنه با استفاده از ربات های خودش فضای گوگل برای کاربران امن نگهداره تا بتونه مرتبط ترین نتایج در اختیار کاربران قرار بده. سئو که یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگه به روش های مختلفی انجام میشه که بهترین روش آن سئو کلاه سفید و بدترین روش آن سئو کلاه سیاه است. در ادامه این سوال پیش میاد سئو کلاه سیاه چیه؟ اصلا اگه روش نادرسته برای چی استفاده میشه؟ یا استفاده از سئو سیاه چه عواقبی داره؟ در مقالات قبلی با سئو و بهینه سازی سایت آشنا شدین در این مقاله میخواهیم شما را با روش های نادرست سئو آشنا کنیم پس تا اخر این مقاله با ما همراه باشین.

 

در این مقاله می خوانید:

منظور از سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یک تکنیک فریب کارانه است که برای گول زدن ربات های گوگل استفاده میشه. این تکنیک ها در تضاد با الگوریتم ها و استاندارد های گوگل هستن. تکنیک های کلاه سیاه در گذشته برای رتبه بندی سایت در نتایج جستجو، جایگاه مهمی داشتن؛ اما گوگل به مرور زمان تکنیک های ‌کلاه سیاه را شناسایی کرد. گوگل استفاده از این تکنیک ها را برای رتبه بندی سایت تخلف میدونه و راه هایی برای جلوگیری تاثیر آن ها اعمال کرده است. هدف متخلفان از استفاده از تکنیک های کلاه سیاه دستیابی سریعتر به نتایج اول گوگل است. درسته که در مدت زمان کمتری به نتیجه اول گوگل می رسین؛ اما تاثیر منفی جرایمی که گوگل برای سایت متخلف اعمال میکنه بیشتر از نتیجه نسبتا خوب و مثبتی است که از روش های کلاه سیاه دریافت میکنین.

 

تکنیک های سئو سیاه در سایت

چرا از سئو کلاه سیاه استفاده می شود ؟

گوگل قوانینی برای بهینه سازی سایت اعمال کرده و تبعیت از این قوانین میتونه باعث بهبود تجربه کاربری و افزایش رتبه ‌بندی سایت بشه. اگر طبق قوانین گوگل عمل کنید، گوگل سایت شما را به عنوان رتبه برتر در نتایج جستجو نشان میده. همچنین اگر برخلاف قوانین گوگل عمل کنید و قوانین گوگل را نقض کنید گوگل نیز طبق دستورالعملات خود سایت شما را جریمه میکنه. سئو انواع مختلفی داره که می‌توان به سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه اشاره کرد. سئو کلاه سفید ایمن ترین تکنیک برای افزایش رتبه بندی سایت است و سئو کلاه خاکستری هم میتونه مانند سئو کلاه سفید مفید واقع بشه و هم میتونه نتایج منفی تکنیک کلاه سیاه را به همراه داشته باشه.

برای اینکه سایت خود را در جایگاه رتبه اول نتایج جستجو قرار بدید باید اطلاعات کاملی از آخرین تغییرات گوگل داشته باشید و تکنیک های جدید سئو را آپدیت کنید. برای افزایش رتبه سایت با سئو کلاه سفید نیاز است زمان زیادی صرف کنید. با تکنیک های کلاه سیاه این مدت زمان به حداقل میرسه. به همین دلیل بسیاری از افراد با اینکه از خطرات تکنیک کلاه سیاه برای سایت آشنا هستن باز هم این راه غلط و پر خطر را انتخاب می کنن.

برای مطالعه بیشتر: سئو در اصفهان

انواع سئو کلاه سیاه 

بسیاری از فعالیت هایی که با استاندارد گوگل در تضاد هستن پتانسیل تبدیل کردن سایت شما را با سایت متخلف گوگل دارن. سئو کلاه سیاه روش ها و تکنیک های متعددی داره که میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خرید لینک
    یکی از بدترین کارهایی که افراد عجول برای بدست آوردن ورودی بیشتر و رسیدن سریع تر به صفحات اول گوگل می کنن، خرید لینک است. این روش جزو تکنیک های کلاه سیاه شناخته میشه و افرادی که با خرید لینک سعی می کنن قوانین گوگل را دور بزنن توسط گوگل جریمه میشن.
  • کامنت‌ های اسپم
    حتما در وب سایت های مختلف کامنت های اسپم را مشاهده کردین. افراد زیادی در زیر پست ها کامنت و لینک های نامربوط را قرار میدن. همچنین اکثریت مدیران سایت این کار را برای بالا بردن سایت خود انجام میدن. این تکنیک مخرب میتونه اعتبار سایت شما را نزد گوگل پایین بیاره.
  • استفاده از محتوای کپی شده
    تولید محتوا یونیک و بدون کپی برداری یکی از تکنیک های موثر سئو کلاه سفید است که بر روی اعتبار سایت شما نزد گوگل تاثیر مثبتی میزاره. بسیاری از افراد برای اینکه هزینه ای بابت تولید محتوای سایت پرداخت نکنن از محتوای کپی شده استفاده می کنن. این محتوا اعتبار سایت شما را کاهش داده و باعث میشه گوگل سایت شما را جریمه کنه.
  • جابجا کردن عبارات محتوای کپی شده
    جابجا کردن عبارات محتوای کپی شده یا به اصطلاح دوباره عبارت بندی کردن مقاله از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. بهتر است بدونید الگوریتم های گوگل باهوش تر از آنچه که فکر میکنین هستن و افرادی که با این روش دزدی می کنن از چشم الگوریتم هاپنهان نمیمانن.
  • پنهان کردن متن
    یکی از تکنیک های فریب آمیز  کلاه سیاه پنهان کردن متن است. در این تکنیک مسئول محتوا یا مدیر سایت در وبسایت متنی را مینویسه و آن را پوشش میده تا برای کاربران قابل شاهده نباشه. این کار میتونه با روش های مختلفی مانند تغییر فونت و سایز متن یا قرار دادن متن در زیر تصویر و تغییر رنگ محتوا انجام بشه. درست است که کاربران متن پنهان شده را نمیبینن؛ اما موتور های جستجو قادر به مشاهده متن هستن و به محض شناسایی سایت متخلف را جریمه می کنن.
  • صفحه پل یا پرش
    این روش نیز کاملا مخرب و قابل شناسایی توسط موتور جستجو است. برای مثال یک انکر تکست کاملا بی ربط به محتوای داخلی صفحه در سایت نوشته میشه و از آنجایی که متن لینک هیچ ارتباطی با محتوای درون سایت نداره کاربر گول میخوره و از صفحه ای به صفحه دیگر هدایت میشه.
  • استفاده از کلمات کلیدی بسیار زیاد
    شاید فکر کنید اگر از کلمات کلیدی زیادی در محتوا استفاده کنید میتونین بازخورد خیلی خوبی از موتور جستجوگر گوگل دریافت کنین. به این تکنیک کیورد استافینگ میگن که یک تکنیک قدیمی است. در گذشته این تکنیک به صورت مکرر برای بهینه سازی سایت استفاده میشد. امروز این کار ضمن بی کیفیت کردن محتوا یک تکنیک سئو کلاه سیاه شناخته میشه که جرایم زیادی برای سایت به دنبال داره. با این روش علاوه بر اینکه نمیتونین ترافیک زیادی را به سمت سایت خود جذب کنین، اعتبار سایت هم خدشه دار می کنین. درسته که باید چگالی کلمه کلیدی در محتوا رعایت بشه اما استفاده بیش از حد از یک کلمه باعث بی کیفیت شدن محتوا میشه.
  • کلمات کلیدی غیر مرتبط
    در سئو کلاه سفید اولین کاری که برای تولید محتوا و سئو انجام میشه تحقیق کلمه کلیدی است. این مرحله اهمیت زیادی در سئو شدن و بهینه سازی سایت داره. در واقع در این مقاله تمام کلمات کلیدی مرتبط با محتوا پیدا میشه تا محتوا بر اساس آن تولید بشه. اگر از کلمات غیر مرتبط در تولید محتوا و سئو سایت استفاده بشه سایت به روش سئو کلاه سیاه بهینه سازی میشه. فرض کنین کاربر با سرچ کلمه کلیدی وارد سایت شما میشه اما به جای اینکه محتوای مفید و مرتبط با کلمه کلیدی مشاهده کنه با محتوای غیر مرتبط مواجه میشه که هیچ فایده ای برای کاربر نداره. این تکنیک کلاه سیاه توسط ربات های گوگل قابل شناسایی است و  گوگل خیلی زود سایت جریمه میکنه.

همچنین بخوانید: سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

جرایم سئو کلاه سیاه 

درست است که تولید محتوا و لینک سازی بخش مهمی از سئو و بهینه سازی سایت هستند؛ اما اگر در تولید محتوا یونیک و لینک سازی درست از مسیر اصلی سئو کلاه سفید خارج بشید، به سمت تکنیک های مخرب میروید. با این کار تاثیر تمام کارهایی که برای بهینه سازی انجام دادین معکوس‌ میشه. این نتایج معکوس مستقیما سایت شما را هدف قرار داده و در بسیاری مواقع موجب افت رتبه یا حذف سایت از نتایج گوگل میشه. بهتر است شیرینی رسیدن به جایگاه اول گوگل چشم شما را بر روی حقیقت های تلخ پشت سئو کلاه سیاه نبنده.

چگونه  از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده نکنیم؟ 
  • سعی کنید ربات های گوگل را فریب ندید.
  • محتوای مفید و با کیفیت بنویسید.
  • مطابق با موضوع و ماهیت وب سایت تولید محتوا کنید.
  • از داده های ساختار یافته استفاده کنید.
  • از خرید و فروش لینک بپرهیزید.
  • بهتر است از انکر تکست های مرتبط و متنوع استفاده کنید.
 
جمع بندی 

از این محتوا نتیجه گرفته میشه برای افزایش رتبه سایت دست به هر تکنیک و کار غلطی نزنید. اگر می خواهید وب سایت خود را در سیاه چال گوگل بندازین باید به سمت سئو کلاه سیاه برید. این تکنیک ها شاید در همان ابتدا سایت شما را جزو برترین های موتور جستجوگر قرار بدن. اما در ادامه سایت شما را تبدیل به سایت بد و متخلف گوگل می کنند که عواقب  آن برای شما سنگین  است. روش ها و تکنیک های فریبنده کلاه سیاه ضمن اینکه به رتبه وبسایت ها آسیب می زنن، می توانند فضای مطلوب اینترنت را به فضای نامطلوب تبدیل کنن. بهتر است در استفاده از تکنیک های سئو نهایت دقت را داشته باشین. آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز خدمات مختفی از جمله سئو و بهینه سازی سایت، طراحی سایت و اپلیکیشن و… را ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی و سئو سایت با کارشناسان ما در آژانس آترز مارکتینگ تماس بگیرید.

سئو کلاه تاثیرات مثبت مانند افزایش ترافیک سایت را به همراه داره اما همانطور که اشاره کردیم تاثیرات آن بلند مدت نیست.

سئو کلاه خاکستری میتونه ترکیبی از دو روش سئو سیاه و سفید باشه. در واقع درجه خطر  این تکنیک سئو مانند کلاه سیاه نیست و مانند سئو سفید هم از قوانین گوگل هم پیروی نمیکنه.

به دلیل اینکه تکنیک کلاه خاکستری از روش های کلاه سفید هم استفاده میکنه ماندگاری بیشتری نسبت به تکنیک کلاه سیاه داره.

به این مطلب امتیاز دهید!
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=10493
اشتراک گذاری:
آتر مارکتینگ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد سئو کلاه سیاه راهی پرخطر برای سایت و ۷ تکنیک خطرناک آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟