سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

485 بازدید
سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

 

 

 

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی وبسایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. ولی تعریف سئو به همین جا ختم نمی‌شود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

رتبه بالای وبسایت یک کسب و کار در نتایج جستجو‌ی گوگل منجر به افزایش بازدید و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. انجام سئو بصورت اصولی به کسب و کارها کمک می‌کند میزان بازدید و اعتبار خود را افزایش دهند. پس اگر سایت شما برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در صفحه یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد.

تعریف سئو به زبان ساده

اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش و بالابردن سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو و کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو استفاده می‌کنند. اگر به تازگی با کلمه سئو آشنا شده‌اید و به دنبال درک کاملی از مفهوم سئوی سایت، اهمیت سئو و دریافت اطلاعات تکمیلی از جنبه‌های مختلف سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو هستید، مطالعه این راهنما برای شما مفید خواهد بود. این مقاله یک راهنمای بسیار جامع درباره سئوی سایت است. با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۹۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه در گوگل را فراخواهید گرفت. پس بیاید با هم شروع کنیم.

سئو باعث افزایش طرفداران محصولات و خدمات شما میشود. منظور از طرفدار، مشتریانی هستند که دائما از سایت شما خرید میکنند.

فاکتورهای متعددی بر سئو سایت و تعیین جایگاه آن در نتیجه جستجو تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا گرفته تا لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر، همچنین استاندارد بودن ساختار و کدنویسی سایت (تکنیکال) برای موتورهای جستجو بر بهبود سئو سایت ما تاثیرگذار است.
همه این فاکتورها زمانی ارزشمند و اثربخش هستند که در راستای هدف بزرگتری به نام بهبود تجربه کاربری باشند.

تعریف سئو به زبان ساده | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

چرا داشتن سایت برای هر کسب و کاری اهمیت دارد؟

شما با داشتن وب سایت خوب و جامع می توانید خدمات و محصولات خود را در دنیای اینترنت به هزاران مشتری معرفی کنید و با این کار شهرت و اعتبار وب سایت خود و کسب و کارتان را افزایش خواهید داد به گونه ای که کسب و کار شما دارای اعتبار تجارتی بالایی خواهد شد و شما با این کار خود را به صورت برند شناخته شده ای تبدیل خواهید کرد.

همچنین بخوانید: خدمات طراحی سایت در اصفهان

بسیاری از شرکت ها سعی می کنند حرفه و تجارت خود را از شکل سنتی خارج کنند و به دنبال راه حل های جدید و مدرن برای توسعه کسب و کار خود باشند.
داشتن وب سایت یکی از راه هایی است که بسیاری از کسب و کارها می توانند حضور پررنگ تری در دنیای اینترنت و عصر اینترنت داشته باشند و از این طریق بتوانند کسب و کار خود را جهانی کرده و تعداد مخاطبین و مشتریان را افزایش دهند.

اکثر متخصصان و افراد با تجربه در زمینه طراحی سایت بر این باورند که استفاده از فضای اینترنت در دنیای امروز به عنوان ابزاری نوین و مدرن در کسب و کارهای امروزی اهمیت زیادی پیدا کرده است و در کنار طراحی سایت، تولید محتوا و سئو سایت اهمیت زیادی پیدا کرده است.

چرا داشتن سایت برای هر کسب و کاری اهمیت دارد؟ | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

متخصص سئو کیست؟ ۱۰ مهارت ضروری که هر سئوکار لازم دارد.

مسئولیت‌های شغلی متخصص سئو بر اساس اینکه برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می‌کند یا در بخش بازاریابی دیجیتال یک شرکت سئوکار است یا به صورت فریلنسر برای یک مشتری کار می‌کند، متفاوت است. اما شرح شغل اکثریت قریب به اتفاق پست‌های متخصص سئو شامل بیشتر موارد زیر می‌شود:

  1. تدوین استراتژی سئو برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو
  2. تعیین اهداف قابل اندازه‌گیری برای نسان دادن روند پیشرفت
  3. تجزیه و تحلیل نتایج کمپین‌های جستجوی پولی و پیدا کردن روش‌هایی برای بازگشت سرمایه
  4. مدیریت هزینه‌های کمپین‌های سئو، حفظ بودجه، برآورد هزینه‌ ماهانه
  5. بهینه‌سازی داخلی صفحه برای بازاریابی موتورهای جستجو
  6. تحقیق و بهینه‌سازی کلمات کلیدی مرتبط و جدید
  7. استراتژی لینک‌سازی را تدوین و اجرا می‌کند
  8. انجام روش‌های سئو تکنیکال، مثل تولید و پیاده‌سازی نقشه سایت، نشانه ‌گذاری و …
  9. بررسی گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول برای بررسی نحوه عملکرد سئو و نتایج
  10. گزارش عملکرد فعلی و ارائه توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی ایمپرشن‌ها، کلیک‌ها، تبدیل‌ها، ترافیک ارگانیک و عملکرد کانال

متخصص سئو کیست؟ 10 مهارت ضروری که هر سئوکار لازم دارد. | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

مراحل سئو یک وبسایت از زبان یک متخصص

افراد بسیاری هستند که صاحب وب‌سایت هستند، اما در مورد فرآیند سئو و اهمیّت آن، ایدۀ چندانی ندارند. بعضی‌ها هم هستند که می‌فهمند سئو چقدر می‌تواند در آمار بازدید وب‌سایت آنها تاثیر داشته باشد، اما چندان با فرآیند آن آشنا نیستند و از شروع آن وحشت دارند. اما وقتی که دقیقاً متوجه می‌شوند که سئو چیست و چگونه انجام می‌شود، ترسشان به کل می‌ریزد و از میزان سادگی آن حیرت می‌کنند.

عوامل متعددی وجود دارد که موتورهای جستجو از آنها برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط یک وب‌سایت با کلمه‌ای که کاربر جستجو کرده، استفاده می‌کنند. گوگل اغلب این موارد را فاش نمی‌کند، اما با این حال افراد حرفه‌ای در این حوزه به دنبال این فاکتورها می‌روند و از آنها برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. یک متخصص سئو باید از فاکتورهای مهم در رتبه بندی صفحات وب،‌ آگاه باشد و موارد زیر برخی از مهم‌ترین فاکتورها در رتبه بندی وب‌سایت‌ها می‌باشد:

  • سن دامنه، URL و آتوریتی آن
  • لینک‌ها
  • بهینه سازی وب‌سایت در نسخه موبایل
  • محتوای بهینه شده و با کیفیت
  • سرعت لود صفحات (از جمله سرعت صفحات وب‌سایت در نسخه تلفن همراه)
  • در دسترس بودن و همچنین امنیت سایت
  • تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی هر وب‌سایت
  • سئو تکنیکال
  • تجربه کاربری

رتبه بندی وب‌سایت یعنی اینکه وب‌سایت شما در هنگام سرچ کاربر در مورد کلمه‌ای، در اولین صفحه‌ی نتایج جستجو باشد و شما به آن در همان صفحه اول و در رتبه‌های بالای صفحه دسترسی داشته باشید. در واقعی وب‌سایتی می‌تواند این رتبه را به دست آورد که عوامل بالا در آنها رعایت شود و همچنین سئوکار آن از به‌روزترین روش‌ها برای بهینه سازی سایت استفاده کند.
موتورهای جستجو به طور کلی هنگام رتبه بندی یک وب‌سایت سه مرحله زیر را دنبال می‌کنند:

کرال کردن

تمام موتورهای جستجو ربات‌هایی دارند که کار آنها کرال کردن (Crawling) و یا همان اسکن کردن وب‌سایت‌ها و صفحات آن است. کرال کردن صفحات وب‌سایت، محتوای شما را در نتایج جستجو قرار می‌دهد.

ایندکس کردن

در این مرحله وب‌سایت و صفحات آن به نتایج جستجو اضافه می‌شود. اگر وب‌سایت شما و صفحات مورد نظر شما در فهرست نتایج موتور جستجو نباشد، شانس دیده شدن توسط کاربر را از دست خواهید داد.

رتبه بندی

وقتی چیزی را در گوگل تایپ می‌کنید، مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. این نتایج بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و غیره می‌باشد.

مراحل سئو یک وبسایت از زبان یک متخصص | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

سئو داخلی سایت یا سئو on page چیست؟

سئو داخلی یکی از مهم ترین و اصلی‌ترین مراحل سئوی سایت می باشد. تمامی فعالیت‌ها و اقدامات مربوط به کد نویسی داخلی سایت، که به‌منظور افزایش رتبه سایت در گوگل انجام می‌شود را سئو داخلی می‌نامند. شیوه های رایج SEO در صفحه شامل بهینه سازی برچسب title، محتوا، پیوندهای داخلی و URL ها می باشند. از آنجایی که تمامی این کارها در داخل سایت انجام می‌گیرد به آن سئو داخلی سایت یا سئو آن‌پیج می گویند.
زمانی که شخصی در صفحه جستجوی گوگل مطلبی را جستجو می کند، صفحات زیادی نمایش داده میشوند.

اگر سایت شما از قوانین سئو داخلی مطابق با الگوریتم های گوگل استفاده کرده باشد در نتایج اولیه قابل مشاهده است. سئو داخلی می تواند برای سایت های تجاری افزایش درآمد خوبی داشته باشد.  در این فرآیند چند مورد اهمیت پیدا می‌کند. مواردی چون عنوان‌هایی که برای مطالب وبسایت خود انتخاب می‌کنید.
یا توضیحاتی که دربارۀ یک محتوا یا محصول می‌نویسید. حتی آدرسی که به عنوان آدرس صفحه در نظر می‌گیرید. تمام این‌ها معرف محتوای شما به موتورهای جستجو هستند. قبل از همۀ این موارد هم انتخاب کلمه کلیدی مناسب اهمیت زیادی دارد.

سئو داخلی سایت یا سئو on page چیست؟ | آژانس دیجیتال مارکتینگ آترز

سخن نهایی

برای موفقیت در سئو باید محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبانتان قراردهید، با موتورهای جستجو سازگار باشید و اعتبار و ارزش خود را با سرمایه‌گذاری روی سئوی خارجی و لینک سازی به موتورهای جستجو نمایش دهید. بی توجهی به هریک از این سه جنبه باعث می‌شود نتایج سئو سایت شما ناامید کننده باشد.

مساله مهمی که در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد ماهیت پویای الگوریتم‌ها و رقابت دایمی بین کسب و کارها برای کسب رتبه بهتر در گوگل است، در نتیجه مهم است که یک استراتژی سئو دائمی و بلند مدت برای خود تدوین کنید. بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید. ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول به شما در این مسیر کمک خواهند کرد.

همچنین بروز بودن و اطلاع از آخرین تغییرات فضای وب و الگوریتم‌های گوگل به شما کمک خواهد کرد تا از رقبابتان عقب نیافتید. با مشترک شدن در خبرنامه نردبان، آخرین مطالب مربوط به سئو و بازاریابی دیجیتال را در اینباکس خود دریافت کنید و دانش سئو خود را بروز نگه دارید.

منبع مقاله: https://b2n.ir/f95724

به این مطلب امتیاز دهید!
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=9452
اشتراک گذاری:
لیلا حقیقی وبسایت شخصی
سلام من لیلا حقیقی هستم، لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار و ارشد مهندسی الکترونیک، الان یک سال و نیم میشه که کارشناس محتوا در آترز هستم و بسیار برای من جذابه که نظراتتون رو راجع به مطالبمون بدونم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟