اهمیت تبلیغات در کسب و کار چگونه است؟ معرفی ۲ روش تبلیغاتی

475 بازدید
اهمیت تبلیغات در کسب و کار اینترنتی و سنتی

امروزه اهمیت تبلیغات در کسب و کار انقدر مهم شده که نمیتوان نسبت به ان بی اهمیت بود. وقتی در گوشی خود سایتی را باز میکنین با تبلیغات مواجه میشین یا حتی در هنگام کار با اپلیکیشن ها و دیدن شبکه های تلویزیون هم مدام تبلیغات را مشاهده میکنین. همچنین وقتی برای سرگرمی وارد فضای مجازی مثل اینستاگرام و یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی میشین باز هم تبلیغات مختلفی را میبینین. حتی در خیابان ها هم تبلیغات بیلبوردی و تراکت های روی زمین هم دست از سرشما بر نمیداره. فکر میکنین چرا اینقدر در طول روز باید تبلیغات مختلفی را مشاهده کنین؟

 اصلا میزان اهمیت تبلیغات در کسب و کار  چقدره؟ چرا تبلیغات یکی از دغدغه بزرگ صاحبان کسب و کار است؟ شرکت ها به چه دلیلی این همه هزینه سنگین و هنگفت صرف تبلیغات می کنن؟ در پاسخ میگویم تبلیغات یکی از تدابیر مهم و اساسی در بازاریابی است که میتونه تضمین کننده بقای کسب و کار ها باشه. اگر به شرکت های بزرگ جهانی نگاهی بندازین متوجه میشین چقدر تیم بازاریابی و تبلیغات حرفه ای و قوی دارن. همین تدابیر بازاریابی و تبلیغات آن ها را به معروفترین و بزرگترین شرکت جهانی تبدیل کرده است. در ادامه با ما همراه باشین تا میزان اهمیت تبلیغات را در کسب و کار توضیح بدیم و به تمام سوالاتی که ممکنه در زمینه تبلیغات برای شما پیش بیاد پاسخ بدیم.

 

در این مقاله می خوانید:

 

تبلیغات یعنی چه؟ و اهمیت تبلیغات در کسب و کار چقدره؟

تبلیغات در بازاریابی به عنوان یک ابزار ارتباطی شناخته میشه که کارفرمایان برای تبلیغ محصولات و خدمات و شناخت برند خود استفاده می کنن. تبلیغات انواع مختلفی داره و میتونه به صورت صوتی یا بصری استفاده بشه. اهمیت تبلیغات در کسب و کار آنقدر زیاده که به شرکت های تولید کننده محصولات و ارائه دهنده خدمات محدود نمیشه. بلکه در اغلب مواقع توسط سازمان های مذهبی، سازمان های دولتی و غیر دولتی و … استفاده میشه. بسیاری از شرکت ها از تبلیغات شرکتی برای معرفی شرکت و دستاورد های آن استفاده می کنن تا برند خود را به جمع کثیری از مردم بشناسانن.

امروزه شرکت ها از رسانه های تبلیغاتی مانند رادیو و تلویزیون گرفته تا شبکه های اجتماعی و وب سایت ها برای شناسایی محصولات و خدمات خود استفاده می کنن. طبیعتاً این روش ها تاثیر زیادی در رشد و توسعه یک شرکت داره. در واقع اهمیت میزان اهمیت تبلیغات در کسب و کار باعث شده شرکت ها سالانه هزینه های هنگفتی صرف تبلیغات کنن.

اهمیت تبلیغات در کسب و کار امروزی

 

نقش اساسی تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در معرفی خدمات و محصولات و ترویج فروش نقش مهمی ایفا میکنه. بنابراین هیچ کارفرمایی نباید از میزان اهمیت تبلیغات در کسب و کار غافل بشه. با تبلیغات درست میتونید برند سازی کنین و مشتریان بالقوه را جذب محصولات و خدمات خود کنین. تبلیغات گسترده و فراگیر میتونه ترافیک سایت و میزان فروش شما را به بالاترین حد ممکن برساند.

تبلیغات است که بین صاحبان کسب و کار رقابت تنگاتنگی ایجاد می کنه و آن ها را به سمت رشد و پیشرفت سوق میده. همچنین کارفرمایان را ترغیب به تولید بهترین محصولات و خدمات می کنه تا آن ها به تولید محصولات متفاوت و جدید روی بیارن. تبلیغات میتونه راه کسب کار ها را به سمت موفقیت هموار کنه به شرطی که درست انجام بگیره.

اهمیت تبلیغات در دنیای امروز چگونه است؟ 

  • معرفی خدمات و محصولات جدید یا کسب و کار جدید
    زمانی که کسب و کار خود را شروع کردین باید برای اینکه مردم عادی با ماهیت و موجودیت کسب و کار شما آشنا بشن تدابیر تبلیغاتی و بازاریابی را پیش بگیرین. در واقع کاملترین روش برای شناسایی کسب و کار خود به مردم جامعه استفاده از روش های تبلیغاتی است. تبلیغات هدفمند میتونه در مدت زمان کوتاهی کسب و کار شما را به عموم مردم جامعه معرفی کنه.
  • رسیدن به قله موفقیت در کسب و کار
    در گذشته کسب و کار ها مانند امروزه پیشرفت نکرده بودن و تعداد شرکت ها و کسب و کار ها آنقدر زیاد نبود. با پیشرفت روز افزون کسب و کار ها اهمیت تبلیغات در کسب و کار بالا رفت به گونه ای که رسیدن به موفقیت در فروش و بازاریابی به اهداف اصلی تبلیغات تبدیل شد. برای اینکه پله های پیشرفت و موفقیت را به آسانی طی کنین باید در ابتدا روش های تبلیغات هدفمند را بدانید. اگر تبلیغات به صورت کاملا هدف گذاری شده انجام بگیره میتونه راه رسیدن به موفقیت در کسب و کار را برای شما هموار و صاف کنه. در واقع تبلیغات مانند یک روزنه باریک نور در تاریکی و ظلمات است که میتونه نشان دهنده راه موفقیت باشه.
  • آگاه کردن جامعه از محصول یا کسب و کار شما
    شما میتونید برای اطلاع رسانی به عموم مردم جامعه از خدمات و محصولات خود از روش های تبلیغاتی استفاده کنید.
تبلیغات هدفمند چه تاثیری روی فروش بالا و شناسایی برند دارد؟

 

  • تبلیغات هدفمند بین محصولات و خدمات شما تمایز ایجاد می کند
    کسب و کار های بزرگ و کوچک با استفاده از روش های تبلیغاتی می خواهند بین محصولات و خدمات خود با دیگر رقبا تمایز ایجاد کنن. همچنین این تفاوت را به مصرف کنندگان خود نشان بدن و بگویند که محصولات ما منحصر به فرد است و مزایای برجسته ای داره.
  • افزایش میزان فروش و معرفی خدمات و پیشنهادات شرکت
    شرکت ها به هدف شناسایی کالا و خدمات به مصرف کنندگان دست به تبلیغات می زنن تا میزان فروش آن ها افزایش یابد. در واقع افزایش میزان فروش یکی از دلایل بالا رفتن اهمیت تبلیغات در کسب و کار است.
  • جذب مشتریان وفادار
    اگر مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدمات یک شرکت بیشتر بدانند و از کیفیت و کمیت خدمات و محصولات شرکت رضایت داشته باشن تبدیل به حامیان وفادار میشن. این موضوع به تنهایی برای تبلیغات شرکت یا کسب و کار ها میتونه مفید واقع بشه. مشتریان وفادار سعی می کنن اطرافیان خود را ترغیب به استفاده از خدمات و خرید محصولات شرکت کنن. قطعا حفظ مشتریان وفادار و جذب مشتریان جدید میتونه یک امتیاز برجسته ای برای کسب و کار به شمار بره.
تبلیغات هدفمند چیست؟

 

اهمیت تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ 

در رابطه با اهمیت تبلیغات در کسب و کار باید این را هم اضافه کنیم که تبلیغات بازار به دو روش دیجیتال و سنتی انجام میشه. در گذشته بیشتر شرکت ها و کسب و کار های جدید از روش سنتی برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده میکردن. اما امروزه تبلیغات به صورت دیجیتالی انجام میشه. در عصر مدرن اکثریت مردم جامعه در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارن به گونه ای که اینترنت را به فضای مطلوب برای تبلیغات دیجیتالی تبدیل کردن. شما هم به عنوان یک کسب و کار باید برای معرفی محصولات و خدمات خود در اینترنت حضور فعال داشته باشین. با این روش میتونید اکثریت مردم جامعه را از نوع محصولات و خدمات خود آگاه کنین و آن ها را به سمت خرید اینترنتی از سایت خود یا به صورت حضوری سوق بدین. شما میتونید از این روش برای ایجاد انگیزه و تشویق مخاطبان به خرید استفاده کنین. در واقع تبلیغات دیجیتال در انواع پلتفرم و شبکه اجتماعی پر بازدید به روش های مختلفی انجام میشه.‌ اهمیت تبلیغات در کسب و کار زمانی افزایش یافت که  روز به روز به تعداد فعالان حوزه بازار اضافه شد.

در ابتدا باید شعار مجموعه و کسب و کار خود را مشخص کنین تا بتونید در حول شعار کسب و کار تبلیغات خود را انجام بدین. شعار کسب و کار باید کاملا برانگیزاننده و خلاقانه باشه و مرتبط با نوع کسب و کارتان طراحی بشه. تبلیغات دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ با آنالیز کردن بازار هدف تبلیغات شما را موثر تر می کنه.

اهمیت تبلیغات سنتی 

در گذشته صاحبان کسب و کار ها از روش های تبلیغات سنتی مانند نصب بیلبورد تبلیغاتی، تبلیغات روی مجله و روزنامه، تبلیغات در رسانه های جمعی مانند رادیو و تلویزیون و بازاریابی تلفنی و درج آگهی تبلیغاتی در تراکت و… استفاده میکردن. این روش ها هنوز هم ارزش دارن و بهترین روش برای شناسایی محصولات و خدمات برای افرادی است که در بستر اینترنت فعال نیستن.

 

اهداف اصلی صاحبان کسب و کار از تبلیغات چیست؟

 

همچنین بخوانید:بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ)

انواع روش های تبلیغاتی

با بالا رفتن اهمیت تبلیغات در کسب و کار های کوچک و بزرگ  استفاده از روش های موثر تبلیغات نیز اهمیت یافت.

  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات همسان
  • تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات اپلیکیشنی

روش های رایج در تبلیغات آنلاین:

  • تبلیغات ایمیلی
  • استفاده از سایت ها
  • بازاریابی محتوایی
  • سئو و بهینه سازی موتور جستجوگر

تبلیغات در کسب و کار های کوچک باید چگونه باشد؟

میزان اهمیت تبلیغات در کسب و کار های کوچک بیش از آنچه که تصور می کنین است. در واقع کسب و کارهای کوچک باید برای توسعه و گسترش خود اهمیت تبلیغات را بیشتر درک کنن. کسب و کارهای کوچک به دلیل محدودیت در منابع مالی نمیتونن مانند کسب و کارهای بزرگ تبلیغات گسترده انجام بدن. با این حال نباید از تاثیر تبلیغات در رشد و پیشرفت خود غافل بمانن. بهتر است همین منابع محدود و کمی که دارن را به صورت هدفمند استفاده کنن. تبلیغات شرکت های کوچک باید با اصول و قواعد انجام بگیره و صرفا فقط جنبه اطلاع رسانی نداشته باشن؛ بلکه موجب افزایش فروش شرکت هم بشه. با گدشت زمان و روی کار آمدن رسانه ها و  اینترنت اهمیت تبلیغات در کسب و کار های آنلاین هم روز به روز بیشتر شد.

تبلیغات شرکت ها و کسب و کا های انلاین کوچک باید وسوسه کننده و برانگیزاننده باشه تا خواننده با دیدن تبلیغات نتونه به راحتی از کنار آن بگذره یا توجه خود را معطوف به جای دیگر کنه. تبلیغات علاوه بر اینکه باید جلب توجه کنه میبایست مزیت و تمایز محصول یا خدمت را به مخاطب نشان بده. همچنین بعد از اثبات مزیت، مخاطب را دعوت و تشویق به اقدام و خرید کنه.

 
 
در کدام نوع کسب و کار تبلیغات بیشترین اهمیت را دارد؟ و کدام روش تبلیغاتی موثر تر است؟

فکر میکنین اهمیت تبلیغات در کسب و کار انلاین بیشتره یا در کسب و کار سنتی؟ یا تبلیغات محیطی انجام بدیم یا تبلیغات را در فضای اینترنت گسترش بدیم؟ در هر دو نوع کسب و کار باید تبلیغات به صورت هدفمند انجام بشه تا بازخورد خوبی بدست بیارین. اما این که کدام تبلیغات انتخاب کنیم جای بحث داره. تبلیغات در فضای مجازی گسترده تر است و میتوان به مخاطبانی که در موقعیت مکانی دور تری زندگی میکنن دسترسی داشت و آن ها را از کالا و خدمات خود آگاه کرد.

تبلیغات گوگل هم میتونه مفید واقع بشه، چرا که فردی که از خیابانی میگذره شاید با دیدن تبلیغات روی بیلبورد به فکر خرید رب گوجه فرنگی نباشه. اما اگر در گوگل خرید یک مجصولی را سرچ میکنه حتما به دنبال خرید و ثبت سفارش آن است. تبلیغات محیطی هم به نوبه خود اهمیت داره.

همه ما به صورت ناخودآگاه به مجیط پیرامون توجه میکنیم بنابراین در طول روز تبلیغات زیادی را در سطح خیابان یا روی تاکسی و اتوبوس ها و حتی روی ساختمان ها و… میبنیم. اهمیت تبلیغات در کسب و کار انلاین یا سنتی به یک اندازه است چرا که هدف هر دو کسب و کار از انجام تبلیغات جذب مشتری است. همچنین تبلیغات آنلاین مزایای زیاد تریی نسبت به تبلیغات سنتی داره.

تبلیغات اینترنتی برای شناسایی کسب و کار جدید

برای مطالعه:بازاریابی محتوایی چیست؟

تفاوت بین تبلیغات مدرن و سنتی

با گذر زمان و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و فناوری روش های بازاریابی و تبلیغات هم تغییر کرد‌. در گذشته برای تبلیغات یک کسب و کار و محصول و خدمات از روش های سنتی مانند نصب بیلبورد، روزنامه و مجله و… استفاده میشد. امروزه به لطف اینترنت هزینه های تبلیغات به صرفه شده و تبلیغات در بستر اینترنت انجام میشه. با تبلیغات مدرن و دیجیتالی میتوان به مخاطبان گسترده تری دسترسی داشت. با این حال امروزه روش های سنتی تبلیغات هم در کنار تبلیغات مدرن مورد استفاده قرار میگیره تا تاثیر بیشتری داشته باشه.

جمع بندی 

تبلیغات با بازاریابی متفاوت است و زیر مجموعه بازاریابی قرار می گیره. هدف کسب و کار های بزرگ و کوچک از تبلیغات معرفی محصولات به بهترین شکل و برندسازی است. در واقع در دنیای تجارت تبلیغات اثربخش ترین روش در موفقیت یک کسب و کار است. در دنیای بزرگ تجارت اهمیت تبلیغات در کسب و کار به قدری زیاد است که میتواند باعث رقابت شدید بین شرکت ها بشه. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری از تبلیغات داشته باشین با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هزینه تبلیغات بر اساس انتخاب روش های تبلیغاتی و نوع کسب و کار و هدف از تبلیغات و… محاسبه می شود.

روش تبلیغات آنلاین یا اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ از بهترین روش های تبلیغاتی است که در زمان کم نتیجه عالی ارائه میدهد.

بله، هزینه تبلیغات سنتی بیشتر از تبلیغات ایمیلی است

به این مطلب امتیاز دهید!
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=10549
اشتراک گذاری:
آتر مارکتینگ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد اهمیت تبلیغات در کسب و کار چگونه است؟ معرفی ۲ روش تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟