تو این ویدیو چالش های این دو موضوع رو بررسی میکنیم.
google ads چیه؟
گوگل ادوردز ازتون یه هزینه ای رو دریافت میکنه و به ازای هر کلیک روی کلمه کلیدی هایی که انتخاب کردید توی سایتتون یه مبلغی رو کم میکنه. این مبلغ از یک دلار یا کمتر شروع میشه. بستگی به سختگی عبارت کلیدی یا حجم رقابت روی اون کلمه کلیدی داره.
سئو کلمه کلیدی چیست؟
شما یکسری اقدامات کلی روی سایتتون انجام میدین. وسایتتون رو جزو رنک های برتر توی اون عبارت کلیدی میکنید. اگر اون کلمه ورودی داشته باشه شما دیده میشید.
مزایای این دو روش چیه؟ کدومش بهتره؟
چون گوگلads مبلغی به دلار دریافت میکنه، انتخاب این روش عقلانی نیس. گوگل ads مدت زمان کوتاهی شمارو نشون میده. مثلا شما ۵۰ دلار میدین و روی کلمه کلیدی شما ۵۰ کلیک میخوره ولی همچنان مشتری ندارید. ماهیت موقت ولی دیده شدن سریع.
ولی وقتی شما کلمه کلیدی رو سئو کنید، حتی اگر ورودی دریافت نکنید و فقط روی سایت فعالیت کنید افزایش رتبه پیدا میکنید و بیشتر دیده میشید.
پیشنهاد تیم آترز چیه؟
ما به مشتری هایی که توی ایران هستن گوگل ads رو پیشنهاد نمیدیم. مگر اینکه مطمئن باشیم مبلغی که برمیگرده قابل جبران هست و قدرت ریسک کمتری داره. یا اگر سئو کلمه کلیدی زمان زیادی ببره و مطمئن نباشیم که اون کلمه میاد بالا واقعا بازخورد خوبی داره یا نه. توی این حالات میتونیم پیشنهاد بدیم که گوگل ads با هزینه کمتر انتخاب کنیم و تجربه کنیم که کلیک و بازخورد خوبی داریم یا نداریم.
اگر برای فروش محصولات برای زمان مشخصی مثل ولنتاین یا روز پدر و… بخواین که سایت رو بالا بیارید دیگه زمان آنچنانی ندارید پس در این حالت هم از گوگل adsاستفاده میکنیم.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.