آیا رقابت با دیجی‌کالا ممکنه؟

846 بازدید

 

رقابت با دیجی کالا | آیا با وجود دیجی کالا باز هم فروشگاه های کوچک به نتیجه می رسند؟

توی این پست می خوایم در مورد دیجی کالا و فروشگاه های کوچک صحبت کنیم. یکی از بزرگ ترین معضلات کسانی که کسب و کارهای کوچیک دارن و یا فروشگاه های حضوری دارند اینه که واقعاً اگر ما در بازار آنلاین ورود پیدا کنیم، آیا می تونیم با سایت هایی مثل دیجی کالا رقابت کنیم؟. آیا تا زمانی که دیجی کالا هست ما می تونیم شانسی برای فروش داشته باشیم؟.

درست است که دیجی کالا جزء بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید عموم است اما برای پاسخ به این سؤال که آیا تا زمانی که دیجی کالا هست ما می تونیم شانسی برای فروش داشته باشیم؟

از آنجایی که پربازدید و پرفروش بودن همیشه هم نشانه بهترین و کامل ترین بودن نیست، در ادامه این مطلب می خواهیم با بیان ۶ دلیل مهم به شما بگوییم که درست است که دیجی کالا خوب است اما نقطه ضعف هایی هم دارد که باعث می شود تا فروشگاه های کوچیک ما بتونن با دیجی کالا و امثالهم رقابت کنند و همچنان شانس خوبی برای فروش و کسب مشتری داشته داشته باشند. پس تا انتهای این مطلب با ماه همراه باشید.

۶ نقطه ضعف ریز دیجی کالا

 

۱- دیجی کالا تخصصی نیست

دیجی کالا یک وب سایت تخصصی نیست چراکه در همه حوزه ها فعالیت می کنه. این گزینه می تونه برای ما یک روزنه باشه. ما اگر بتونیم توی یک حوزه خاص مثل محصولات صوتی تصویری، خوراک، پوشاک و … به صورت کاملاً اختصاصی ورود پیدا کنیم می تونیم بازار خوبی برای فروش پیداد کنیم و به رقابت با دیجی کالا فکر کنیم.

۲- مشاوره در فروش

دیجی کالا پشتیبانی فروش نداره. به طور مثال زمنی که شما می خواین هود بخرین، دیجی کالا هیچ گونه پشتیبانی و مشاوره ای نداره که شما رو راهنمایی کنه چه هودی برای متراژ آشپزخونه شما مناسب هست. بهترین برند ارائه دهنده هودی که به کار شما بیاد چیه. پس بهترین فرصت اینه که ما از این نقطه ضعف دیجی کالا استفاده کنیم و برای محصولات خودموم مشاوره فروش بدیم و مشتری رو به خودمون نزدیک و نزدیک تر کنیم. و بتونیم بهترین پیشنهاد رو به مشتری مون ارائه کنیم.

۳- قیمت، گارانتی و اصالت کالا

توی دیجی کالا اصالت کالا خیلی محرز نیست چون ممکنه کالا توسط چند فرد و فروشگاه خاص به فروش برسند. خب معمولاً مردم چون می بینن که میتونن این کالا رو پس بدن اقدام به خرید از دیجی کالا میکنن. اینجاست که اغلب مردم یا از پس دادن کالا منصرف میشن و یا توی پروسه پس دادن کالا میفتن.

برای رقابت در این عرصه هم بهترین کاری که ما می تونیم انجام بدیم اینه که برای فروشگاه خودمون برای کالایی که عرضه می کنیم یک گارانتی و اصالت کالا در نظر بگیریم. و به مشتری اطمینان بدیم که در صورت اصل نبودن کالا با هزینه خودمون کالا رو بر می گردونیم. اینجاست که مشتری خیلی راحت اعتماد میکنه و به سمت ما سوق داده میشه.  

البته قیمت هم مهم هست. به طور مثال اگه شما روی یک دسته بندی محصول خاص مثلاً پلاسکو تمرکز کنید، فروش آسان تر با قیمت بالاتری رو خواهید داشت.

۴- مدت زمان ارسال

یکی دیگه ار مواردی که برای رقابت با دیجی کالا مهم هست، مدت زمان ارسال کالا هست. شما اگر مدت زمان ارسال کالای خودتون رو کاهش بدین درست به هدف زدین. چراکه دیجی کالا توی این مورد هم خیلی نقطه ضعف داره.

۵- شانس مراجعه حضوری

توی دیجی کالا شما هیچ شانس مراجعه حضوری ندارین و نمی تونین با مشتری رو در رو بشین. ولی توی فروشگاه های کوچیک شما می تونین با مشتری رو در رو بشین و حتی تایم و روز خاصی را به خرید حضوری اختصاص بدین.

۶- فروش اقساطی و کارت به کارت

ممکنه مشتری برای خرید بعضی کالاها که قیمت بالایی دارند، اعتماد نکنه، شما می تونید با واتساپ با مشتری در تماس باشید و از مشتری بخواین که مبلغ کالا رو براتون کارت به کارت کنه. این روش برای افراد سنتی و سن بالا خیلی خوب جواب میده و اعتماد زایی بیشتری میکنه.

خب در آخر…

دوستان عزیز آکادمی آترز این نکته رو همیشه در ذهن تون داشته باشید که فروشگاه اینترنتی شما، هر چقدرم کوچیک، اما بازم هم سوددهی خواهد داشت، البته اگر که شما در کنار پشتکار، دانش کافی و به روز را نیز به دست بیارید. در پست های بعدی آترز با مزیت های فروشگاه های اینترنتی بیشتر آشنا می شویم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=369
اشتراک گذاری:
بهناز شکرگزار وبسایت شخصی
سلام من بهناز شکرگزار هستم. مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار خوندم و از ابتدای کار شرکت مدیر فنی آترز بودم. خوشحال میشم اگه پیشنهاد یا انتقادی داشتید با ما در میون بذارید.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

3 نظر در مورد آیا رقابت با دیجی‌کالا ممکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟