راهکارهای بهینه سازی تصاویر در وردپرس + آموزش تصویری

445 بازدید
راهکارهای بهینه سازی تصاویر در وردپرس + آموزش تصویری | آژانس آترز

می دونستید که بهینه سازی تصاویر قبل از آپلود در سایت وردپرسی شما میتونه تاثیر زیادی بر سرعت سایت داشته باشه؟ وقتی می خواهید یه سایت جدید راه اندازی کنید، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که بهینه سازی تصاویر خیلی اهمیت بالایی داره. چون اگه تعداد تصاویر بهینه نشده در سایت شما زیاد باشه باعث مشکلات و کاهش سرعت سایت میشه. در ادامه با روش های افزایش سرعت سایت های وردپرسی آشنا میشیم.
خیلی از افراد تازه کار به سادگی و بدون انجام روش های کاهش کیفیت، تصاویر بهینه سازی نشده رو تو سایت آپلود میکنن بسیاری از این فایل های تصویری حجم های زیادی دارن و وب سایت شما را کندتر می کنن. اما زیاد نگران نباشید، چون با مطالبی که در این راهنمای بهینه سازی تصاویر برای وب می خونید، میتونید با استفاده از بهترین شیوه های بهینه سازی تصویر که انجام اونها ساده ست، روال کار را به خوبی یاد بگیرید و این مشکلات را برطرف کنید.
در این مقاله سایت آترز به شما نشان میدیم که چگونه تصاویر سایت خود را بدون از دست دادن کیفیت بهینه کنید تا عملکرد و سرعت سایت شما بهبود پیدا کنه. امکان داره که تا حالا عکس های زیادی را تو سایت آپلود کرده باشید که بهینه نشده اند.

چرا استفاده از افزونه های بهینه سازی تصاویر در وردپرس ضروریه؟

تصاویر همیشه بزرگتر از متن ساده هستن. بنابراین بارگذاری یک تصویر زمان بیشتری می بره و استفاده از تصاویر زیاد در سایت وردپرسی شما میتونه سرعت بارگذاری سایت را کاهش بده. همونطور که میدونید یکی از معیارهای مهم رتبه بندی گوگل سرعت بارگذاری وب سایته ، بنابراین بهترین افزونه های فشرده سازی تصویر جزو بهترین افزونه های سئو وردپرس هستن.
از طرفی استفاده از تصاویر مختلف در سایت اجتناب ناپذیره. تصاویرخارق العاده و مرتبط سایت شما را جذاب تر و کاربردی تر می کنه، تجربه کاربری بهتری ایجاد می کنه و تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش میده. به همین دلیل که باید تصاویر وب خود را برای بهبود سرعت وب سایت بهینه کنید.
بهترین راه برای بهبود تصویر استفاده از فتوشاپ یا برنامه ویرایش تصویر دیگری و کاهش اندازه تصویر قبل از آپلود در وب سایت است. این به شما کنترل بیشتری بر کیفیت تصاویر وب سایت می دهد.
اما بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از فتوشاپ و برنامه های ویرایش تصویر ندارن. خوشبختانه پلاگین های زیادی برای فشرده سازی تصویر وجود داره که میتونه به کاربران کمک کنه. این افزونه ها به طور خودکار تصاویر رو فشرده می کنن و از نسخه های کوچکتر استفاده می کنن و در نتیجه تصویر را بهینه می کنن.

بهترین افزونه بهینه‌سازی تصاویر وردپرس!

پلاگین های بهینه سازی تصویر در وردپرس عموما برای کاهش حجم تصاویر، تغییر فرمت و اندازه آنها استفاده میشه. با استفاده از این افزونه ها به راحتی می تونید تصاویر را به صورت خودکار بهینه سازی کنید. شما می توانید تصاویر قبلی سایت خود را بهینه کرده و از اونها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در زیر بهترین افزونه های بهینه سازی تصویر در وردپرس را معرفی می کنیم.

افزونه  wp smush pro 

Smush محبوب ترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس است. این افزونه به شما کمک می کند تا حجم تصاویر خود را بدون خراب شدن و بدون افت کیفیت کاهش دهید. Smush حجم تصاویر را به صورت جداگانه و گروهی کاهش می دهد و می تواند آنها را زیر ۵ مگابایت نگه دارد. علاوه بر این، این افزونه بهینه سازی تصویر از برخی ویژگی های دیگر مانند بارگذاری تاخیری و تغییر اندازه خودکار برای بهبود عملکرد صفحه استفاده می کند.

ویژگی های کلیدی

  • کاملا رایگان و دارای محیط کاربری ساده
  • پشتیبانی از فشرده سازی تکی، کلی و همچنین فشرده سازی اتوماتیک هنگام آپلود
  • قابلیت انتخاب میزان فشرده سازی بر اساس نیاز با استفاده از تنظیمات کیفیت تصویر
  • ذخیره سازی آمار و گزارشات فشرده سازی تصویر
  • ذخیره نسخه پشتیبان در هنگام عملیات فشرده سازی و در صورت نیاز بازگردانی نسخه پشتیبان

افزونه EWWW Image Optimizer

یه انتخاب عالی برای بهینه سازی تصاویر. این افزونه موقع دانلود به صورت خودکار تصاویر را فشرده می کنه و تصاویر قبلی روهم فشرده میکنه. تمام عملیات روی سرور شما انجام میشه، به این معنی که شما نیازی به ایجاد حساب کاربری و دریافت رمز عبور API ندارید. این افزونه به طور خودکار بهترین سطح فشرده سازی را بر اساس فرمت فایل انتخاب میکنه. علاوه بر این، با WP Image Editor، WEBP Image Format، WP-CLI، NextGen Gallery و چندین افزونه دیگر مرتبط با تصویر کاملاً سازگارست.

ویژگی های کلیدی

  • بدون محدودیت اندازه و سرعت فایل، بهینه سازی پس زمینه
  • پشتیبان گیری رایگان تصویر و ذخیره سازی پشتیبان تا ۳۰ روز
  • تغییر اندازه خودکار تصویر با پشتیبانی از صفحه نمایش رتینا و فشرده سازی خودکار
  • فشرده سازی تصاویر از پلاگین های مختلف از جمله آواتارها و تصاویر BuddyPress، تصاویر MetaSlider و پیوست های GD bbPress در پوشه های مشخص شده توسط کاربر.
  • پشتیبانی از CDN برای نصب سرورهای ابری

افزونه prizm Image

یکی از بهترین راه ها برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت، استفاده از افزونه ای هست که در وردپرس وجود داره و می توانید از اون برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت استفاده کنید. این افزونه علاوه بر حفظ کیفیت و وضوح تصویر، بهینه سازی تصاویر را هم آسان می کنه. یکی از بهترین ویژگی های این افزونه وردپرس اینه که هیچ محدودیتی در تصاویری که می تونید جاسازی کنید وجود نداره و میتونید عکس هایی با هر اندازه ای که می خواهید جاسازی کنید. این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس است که بیش از۲۰۰هزار نصب داره.

امکانات افزونه prizm Image

این افزونه راه های زیادی برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت ارائه میده. از ویژگی های این افزونه میشه به بهینه سازی و فشرده سازی عکس های JPEG، استخراج اطلاعاتی که فکر می کنید در عکس مفید نیست، بهینه سازی تمامی تصاویر PNG و بهینه سازی گیف ها اشاره کرد. این ویژگی ها باعث میشه که بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت به خوبی انجام بشه و در زمان بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت با مشکلاتی که با روش های مرسوم پیش میاد مواجه نخواهید شد.

هدف از بهینه سازی عکس چیه؟

  1. سرعت بارگذاری صفحه را بهبود میبخشه
  2. بهبود رتبه سئو
  3. نرخ تعامل کاربران، نرخ تبدیل و خرید مجدد افزایش پیدا میکنه
  4. کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل

لیست ۱۰ ابزار بهینه سازی آنلاین عکس

  1. Short Pixel
  2. Imagekit.io
  3. Optimizilla
  4. Image Recycle
  5. Kraken.io
  6. Resize Photos
  7. Trim age
  8. Compressor.io
  9. Tiny PNG

قابلیتSave for Web در فوتوشاپ

وقتی میخوایم تصویر رو Save for Web کنیم، همیشه در نظر گرفتن کیفیت و اندازه تصویر برای بالا بردن وضوح موقع دیده شدن اون اهمیت زیادی داره. Adobe Photoshop  یه راه مناسب بهینه سازی تصاویر برای ذخیره کردن در وب هست. در فتوشاپ، به مسیر  File > Save For Web برید و یا از کلیدهای میانبر Ctrl + Alt + Shift + S استفاده کنین.
یک پنجره جدید باز میشه که شامل همه تنظیمات برای ذخیره سازی و بهینه سازی یه تصویر برای وب هست.

حرف آخر

بهینه سازی تصویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت باعث می‌شود تا عملکرد وب سایت شما به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کنه و سرعت اون هم افزایش پیدا کنه و به این ترتیب به صورت غیر مستقیم بر روی افزایش تعداد کاربران شما نیز تاثیر گذار خواهد بود.
بهینه سازی تاثیربسزایی در بالا رفتن کیفیت سایت شما داره. اگه خودتون تایم اینکارو ندارید مجموعه آترز واستون اینکاررو انجام میده.
 

 

به این مطلب امتیاز دهید!
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=8420
اشتراک گذاری:
لیلا حقیقی وبسایت شخصی
سلام من لیلا حقیقی هستم، لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار و ارشد مهندسی الکترونیک، الان یک سال و نیم میشه که کارشناس محتوا در آترز هستم و بسیار برای من جذابه که نظراتتون رو راجع به مطالبمون بدونم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد راهکارهای بهینه سازی تصاویر در وردپرس + آموزش تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟