زندگی نامه پر فراز و نشیب بهروز فروتن

115 بازدید

بهروز فروتن و داستان زندگی پر فراز و نشیب

اگر دستی در صنایع غذایی ایران داشته باشین حتما اسم بهروز فروتن رو شنیدین. این کارآفرین و تاجر محبوب در سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شد. بیشترین محبوبیت او به دلیل تاسیس مرکز تحقیقات غذایی است. همچنین به دلیل دریافت تندیس افتخار بین المللی و داخلی مورد توجه قرار گرفته. او نه تنها بنیانگذار مرکز تحقیقات غذایی ایران بود بلکه به عنوان نخست صفحه یونیسف در ایران نیز شناخته می‌شد. ما در این مقاله قصد داریم زندگینامه بهروز فروتن را برای شما عزیزان بازگو کنیم. اطلاع داشتن در مورد زندگی اشخاص موفق می‌تونه تاثیر زیادی بر روی زندگی و اهدافتان داشته باشه. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با اقدامات و کارهای بی‌نظیر بهروز فروتن آشنا بشید. 

 

بیوگرافی بهروز فروتن

داستان زندگی و موفقیت فروتن در یک نگاه  

او یکی از موفق‌ترین کارآفرینان و کارخانه‌دارهای ایرانی است که در حوزه تولید محصولات غذایی فعالیت می‌کنه. بهروز با پیگیری‌های مستمر خود تونست برندش را به یکی از معتبرترین برندها در حوزه صنایع غذایی در کشور تبدیل کنه او با رعایت استاندارد در تولید محصولات با کیفیت رضایت مشتریان داخلی و خارجی را جلب کرد. او علاوه بر فعالیت در حوزه صنایع غذایی به فعالیت‌های اجتماعی و خیریه نیز مشغول است. فروتن یک الگوی موفقیت در حوزه کسب و کاره او با اراده صبر و دانش خود تونست به یک شخصیت برجسته در جامعه تبدیل بشه. 

فروتن که به عنوان یکی از پرچمداران صنایع غذایی در ایران شناخته می‌شه در محله امیریه تهران به دنیا آمد. زندگی او پر از فراز و نشیب‌های زیادی بود و در ۱۰ سالگی پدر خود را از دست داد. پدر بهروز مشکلات مالی نداشت اما دوست داشت تمام بچه‌هایش تجربه کسب کنند و در دنیای کسب و کار روی پای خود بایستند. در واقع هدف او این بود که بچه‌هاش با فرهنگ کار آشنا بشند. به عبارت دیگر پدر قصد داشت فرزندانش با پشتکار و پرتلاش تربیت بشن. شاید همین پشتکار بهروز فروتن بود که او را به چنین جایگاهی در صنایع غذایی رسوند. به طوری که از طرف روسای کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته. 

بیوگرافی بهروز فروتن

راز موفقیت بهروز 

شاید با شنیدن و خواندن افتخارات بهروز با خودتون بگید که راز موفقیت او چی بوده؟ در جواب این سوال باید بگیم که موفقیت او یک شبه به دست نیامده و حاصل سال‌ها تلاش و پشتکار است. مهمترین رازهای او تمرکز بر روی مسائل، داشتن اعتماد به نفس بالا، استفاده از توانایی فردی مثبت و… است. از ایده‌های دیگران استقبال کرده و توانایی فردی آن ها را جدی گرفته. بهروز فروتن فکر می‌کنه رمز موفقیت خودباوری است و می‌گه اگر شخصی بتونه به خودش احترام بزاره و خودشو باور کنه و در مقابل اشتباهاتش درس بگیره می‌تونه به موفقیت برسه. به عبارت دیگر او معتقده که باید در مورد خودمان هم نکات مثبت و هم نکات منفی رو بشناسیم و نکات مثبت درون خودمان را تقویت کنیم. او پذیرای حرف‌های دیگران بوده و با تعصب رفتار نمی‌کنه. او به کار به عنوان یک بازی لذت بخش نگاه می‌کنه. در قسمت زیر برخی از مهم‌ترین افتخاراتی که آقای فروتن کسب کرده را آوردیم. 

  • او در سال ۸۴ عنوان قهرمان صنعت غذایی را کسب کرد. 
  • بهروز فروتن ۴۰۰ لوح و تندیس داخلی و بین‌المللی را دریافت کرد. 
  • او علاوه بر یک کارآفرین نمونه به عنوان همکار سازمان ملی استاندارد کشور، مشاور عالی خانه صنعت معدن، عضو مجمع خیرین، شورای صنایع غذایی کشور و … فعالیت کرده. 
  • در طول دوره کاری چندین سخنرانی و مصاحبه در کشور انجام داده.
  • کتاب‌هایی نظیر برخاستن و کارآفرینی را نوشته. 
  • همچنین در کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی زیادی سخنرانی کرده.
  • فروتن تلاش زیادی برای کاهش بحران بیکاری در کشور انجام داده. به طوری که برای ۱۵۰۰ نفر در کشور شغل ایجاد کرده و مهارت و دانش خود را در اختیار جوانان قرار داده. 
  • او به عنوان مدیر شرکت بهرنگ فعالیت کرده است. 
زندگی نامه بهروز فروتن

زندگینامه کاری بهروز فروتن 

او دارای لیسانس روابط عمومی و فوق لیسانس مدیریت است. تربیت درست پدر سبب شد تا از بچگی خودساخته و قوی باشه. بعد از فوت پدر زندگی برای او کمی سخت‌تر شده بود؛ بنابراین او مجبور شد در کنار درس خواندن به کار مشغول بشه. با این حال مادر بهروز نیز برای اینکه او در کارش موفقیت زیادی کسب کنه تلاش زیادی کرد. بهروز بعد از گرفتن دیپلم تلاش کرد لیسانس خود را نیز از دانشگاه معتبری کسب کنه. او بعد از گرفتن لیسانس مدتی به تدریس مشغول شد و در یک مدت کوتاه در دبیرستان به صورت جدی به تدریس پرداخت. بهروز فروتن تصمیم گرفت در کنار تدریس در مدرسه فعالیت دیگری را آغاز کنه؛ به همین دلیل به فعالیت در حوزه پیمانکاری مشغول شد. با این حال در یک دوره به دلیل اعتماد به دوستانش مشکلات مالی زیادی برای او به وجود آمد. اما در سال ۵۶ تصمیم گرفت مواد غذایی مانند رب گوجه فرنگی، مربا و ترشی را تولید کرده و در بازار بفروشن. بعد از تولید مواد غذایی آنها را در فروشگاه‌ها توزیع می‌کرد. او با چند تن از بستگان خود تصمیم گرفت محصولات غذایی را به صورت انبوه تولید و توزیع کند. همین موضوع به مراتب سبب تاسیس صنایع غذایی به روز شد. صنایع غذایی بهروز فروتن روز به روز پیشرفت کرد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. 

بعد از گذشت زمانی تصمیم گرفت برای تولید مواد غذایی یک کارگاه تاسیس کنه. ولی زندگی برای او آنقدرها هم آسان نگذشت چرا که وقتی در پی تاسیس کارگاه بود به دلیل آتش سوزی ساختمان همجوار کارگاه او هم آتیش می‌گیره. اما او دست از تلاش برنداشت و بعد از مدتی تصمیم گرفتش در گوشه‌ای از کارگاه فعالیت خودشو ادامه بده.

تاسیس کمپانی بهروز

 اعتقاد به کارآفرینی 

بهروز در سن ۶ ، ۷ سالگی کارهای نظیر؛ سیم پیچی، برق‌کاری، ریخته گری و نجاری را یاد گرفت‌. در واقع پدرش برای اینکه جوهر کار در بهروز فروتن ایجاد شود تصمیم گرفت او را در سن کودکی تشویق به کار کند. همین موضوع سبب شد تا او هرگز از انجام هیچ فعالیت کاری نترسد با این حال وقتی در سن ۱۰ سالگی پدر خودش را از دست داد فهمید که باید در جامعه خود را مشغول کار کند تا بتواند زندگی بدون پدر را ادامه دهد. از نظر او کار کردن عار نیست بلکه کار کردن یک هویت و عشق است. 

بعد از اینکه در دبیرستان مشغول به تدریس شد باز هم دست از کار نکشید و تابستان‌ها  فعالیت‌های کاری متعددی مشغول می‌شد. 

به گفته بهروز فروتن در زمانی که تصمیم گرفت شرکت خود را تاسیس کنه مشکلات زیادی برایش به وجود آمد. همچنین تعداد شرکت‌هایی که داخل حوزه صنایع غذایی فعالیت می‌کردن چندان زیاد نبود. با این حال شرکت‌های مطرح و معروف همچنان کار خودشونو ادامه می‌دادند. از این شرکت‌ها می‌تونیم به شرکت‌های چین چین، دلپذیر، مهرام، کامبیز و غیره اشاره کنیم. این شرکت‌ها همچنان در عصر حاضر هم کار خودشان را ادامه می‌دن چرا که به کیفیت توجه زیادی می‌کردند. وقتی بهروز تصمیم گرفت وارد حوزه صنایع غذایی بشه تجربه چندان زیادی در مورد این صنعت نداشت و تولیدات خودش را داخل منزل انجام می‌داد. با این حال بهروز فروتن دست از تلاش نکشید و تصمیم گرفت بازاریابی و تحقیق در حوزه صنایع غذایی را شروع کنه. شعار تبلیغاتی او برای محصولات شرکت، دوست من سلام بود. 

موفقیت بهروز فروتن

راه اندازی کسب و کار توسط آقای فروتن

وقتی به خاطر اعتماد اشتباه تمام دارایی‌هاش را از دست داد تصمیم گرفت یه کسب و کاری را شروع کنه که هزینه چندان زیادی نداشته باشه و با هزینه کم بتونه این کسب و کار را گسترش بده. او یک زیرزمین اجاره کرده با کمک خانواده ‌اش تصمیم گرفت فرآورده‌های قضایی تولید کنه.هر روز به بازار می‌رفت و وسایل مورد نیاز را خریداری می‌کرد. سپس بهروز فروتن محصولات تولیدی را به بازار می‌برد و می‌فروخت. با این حال مشکلات زیادی بر سر راه به روز قرار گرفتن. با این حال برای خرید وسایل کارگاه تمام جواهرات و سرمایه خود را فروخت اما 

در طی آتش سوزی تمام وسایل کارآگاه نابود شد. در این دوران مشکلات زیادی برای او به وجود آمد. برای مثال محصولاتش نه تنها فروش نرفت بلکه فاسد شدند. او برای تهیه مواد اولیه سختی زیادی کشید ولی دست از کار نکشید و به تولید محصولاتش پرداخت، هرچند که سود کمی از آنها می‌گرفت. با این همه این اتفاقات برای بهروز فروتن درس بزرگی شدن تا بتونه با پشت کار به مسیر خود ادامه بده. او برای کسب مجوز تلاش زیادی کرد. اگر پشتکار و تلاش زیاد نبود شاید موفق نمی‌شد. بنابراین او به عنوان یک کارآفرین عقب نشینی نکرد بلکه از اتفاقات و مشکلات درس گرفت و تجربه کسب کرد.

 

 

 

تلاش بهروز فروتن
ورود محصولات بهروز به بازار

 بالاخره او موفق شد مجوز بگیره و محصولات خود را وارد بازار کنه؛ اما این تمام ماجرا نبود چرا که ورود محصولات بهروز به بازار واکنش‌های متعددی داشت. در آن زمان صنایع غذایی بهروز تنوع زیادی داشت. او بعد از گذراندن این دوران وارد سندیکای صنایع غذایی شد. بهروز فروتن در این دوران با اینکه کارگاه کوچکی داشت تونست روزی حجم فایل توجهی کارتن مواد غذایی تولید کنه.  محصولات او شامل سس مایونز، ترشی، سالاد الویه، کشک، بادمجون و مربا و غیره بود. به مرور زمان تولیدات و فروش محصولات رشد چشمگیری پیدا کرد. در این زمان به روز تصمیم گرفت تبلیغات خود را گسترش بده. 

کارفرین بهروز فروتن
صادرات محصولات بهروز

به مرور زمان بهروز تصمیم گرفت محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر کنه. بالاخره او تونست مواد غذایی خود را با برند ایرانی به ایالات متحده ارسال کنه. البته مواد غذایی بهروز نه تنها به آمریکا بلکه به کشورهای آسیایی، عربی و اروپایی صادر شد. با این حال با این همه موفقیت بهروز فروتن خود را نباخته و کاملاً متواضع به پشت کار خود ادامه داده به طوری که در حال حاضر ۶ واحد تولیدی این صنایع غذایی تحت لیسانس بهروز در شهرهایی مانند شیراز، هرمزگان، اصفهان، مشهد و کرج کار می‌کنند. با این حال باید بدونیم که بهروز در همون ابتدا اطلاعات چندان زیادی در مورد صنایع غذایی نداشت و کار خود را با سرمایه اندک و امکانات کم شروع کرد؛ بنابراین می‌تونیم بگیم که رمز موفقیتش این بود که به تلاش ادامه داد و از سختی کار لذت می برد. همچنین از بستگان و همکارانش که در این کار کمکش می کردن استقبال کرد. 

برند بهروز
سخن پایانی

ما در این مقاله در مورد بهروز فروتن و موفقیت او بحث کردیم و سعی کردیم این شخصیت برجسته را به طور کامل معرفی کنیم. او یک تاجر و کارآفرین محبوب ایرانی است که در زمینه تولید مواد غذایی در ایران و صادرات آن به کشورهای آسیایی و اروپایی شهرت داره. بهروز به دلیل تندیس‌های متعدد بین المللی و داخلی که به دست آورده محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده. او الگوی موفقیت در حوزه کسب و کار بوده و تونسته با تلاش، پیگیری مستمر، پشت کار و صبر و اراده به یک شخصیت برجسته در جامعه تبدیل بشه. با این حال زندگی بهروز نیز پر از فراز و نشیب‌های زیاد بود. بهروز فروتن در ۱۰ سالگی پدر خودش را از دست داد و مجبور شد در کنار درس خوندن به کار مشغول بشه. او با پشت کار و تلاش تونست لیسانس روابط عمومی و فوق لیسانس مدیریت رو از دانشگاه تهران کسب کنه. امروزه به عنوان یک کارآفرین و تاجر معروف با تمرکز بر روی مسائل و اعتماد به نفس بالا و استفاده از توانایی‌های فردی مثبت تونسته موفقیت زیادی کسب کنه. 

سوالات متداول

آقای فروتن چند فرزند دارد؟ 

 فروتن دارای سه فرزند دختر است. 

تحصیلات آقای فروتن چقدر است؟ 

او فوق لیسانس مدیریت خود را از دانشگاه تهران اخذ کرده است. 

بهروز فروتن متولد چه سالی است؟ 

او در  ۱۱ فروردین سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شد. 

رمز موفقیت بهروز چیست؟ 

تفکر مثبت و سازنده، ریسک پذیری، انجام کار گروهی و نترسیدن از انجام فعالیت جدید و مهرورزی. 

چندتا از بهترین کتاب‌های آقای فروتن ؟

کتاب صد سال عشق، کتاب دوست من سلام،  کتاب کارآفرینی ۱+۳۸، پیشگامان صنعت غذا، همیشه برخاستن نخستین راهنمای کارآفرینی ایرانی

     

 

به این مطلب امتیاز دهید!
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=14449
اشتراک گذاری:
آتر مارکتینگ
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد زندگی نامه پر فراز و نشیب بهروز فروتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟