سئو کلمه کلیدی یا گوگل ادوردز؟

1833 بازدید

آنچه در این مطلب میخوانید:

تو این ویدیو چالش های این دو موضوع رو بررسی میکنیم.

google ads چیه؟

گوگل ادوردز ازتون یه هزینه ای رو دریافت میکنه و به ازای هر کلیک روی کلمه کلیدی هایی که انتخاب کردید توی سایتتون یه مبلغی رو کم میکنه. این مبلغ از یک دلار یا کمتر شروع میشه. بستگی به سختگی عبارت کلیدی یا حجم رقابت روی اون کلمه کلیدی داره.

سئو کلمه کلیدی چیست؟

شما یکسری اقدامات کلی روی سایتتون انجام میدین. وسایتتون رو جزو رنک های برتر توی اون عبارت کلیدی میکنید. اگر اون کلمه ورودی داشته باشه شما دیده میشید. این اقدامات شامل بهینه‌سازی محتوا، بهبود ساختار سایت، و کسب لینک‌های ورودی از سایت‌های معتبره. با سئو، سایت شما به طور پایدارتر و بلندمدت در نتایج جستجو دیده می‌شه.

مزایای این دو روش چیه؟ کدومش بهتره؟

چون گوگلads مبلغی به دلار دریافت میکنه، انتخاب این روش عقلانی نیس. گوگل ads مدت زمان کوتاهی شمارو نشون میده. مثلا شما ۵۰ دلار میدین و روی کلمه کلیدی شما ۵۰ کلیک میخوره ولی همچنان مشتری ندارید. ماهیت موقت ولی دیده شدن سریع.

ولی وقتی شما کلمه کلیدی رو سئو کنید، حتی اگر ورودی دریافت نکنید و فقط روی سایت فعالیت کنید افزایش رتبه پیدا میکنید و بیشتر دیده میشید.

ممکنه شما بخواین محصولی را مناسبتی بفروشین پس زمانی ندارین ک مثلا شیش ماه کار کنین تا توی اون کلمه کلیدی بیاین بالا، گوگل ادوردز این کارو میکنه. توی کم ترین زمان شما رو نشون میده و میتونین اون محصول را بفروشین.

پیشنهاد تیم آترز چیه؟

ما به مشتری هایی که توی ایران هستن گوگل ads رو پیشنهاد نمیدیم. مگر اینکه مطمئن باشیم مبلغی که برمیگرده قابل جبران هست و قدرت ریسک کمتری داره. یا اگر سئو کلمه کلیدی زمان زیادی ببره و مطمئن نباشیم که اون کلمه میاد بالا واقعا بازخورد خوبی داره یا نه. توی این حالات میتونیم پیشنهاد بدیم که گوگل ads با هزینه کمتر انتخاب کنیم و تجربه کنیم که کلیک و بازخورد خوبی داریم یا نداریم.

اگر برای فروش محصولات برای زمان مشخصی مثل ولنتاین یا روز پدر و… بخواین که سایت رو بالا بیارید دیگه زمان آنچنانی ندارید پس در این حالت هم از گوگل  adsاستفاده میکنیم.

نتیجه گیری 

هر دو روش Google Ads و سئو مزایا و معایب خود را دارن و انتخاب بین این دو بستگی به نیازها و شرایط خاص کسب و کار داره. برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود، سئو یک راهکار بلندمدت و پایداره، در حالی که برای تبلیغات کوتاه‌مدت و سریع، Google Ads می‌تونه موثر باشه. مهم است که استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را با دقت برنامه‌ریزی کرده و از هر دو روش به صورت مکمل استفاده کنین تا بهترین نتایج را کسب کنین.

Google Ads چیست و چگونه کار می‌کند؟

Google Ads یک پلتفرم تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تبلیغات خود را بر اساس کلمات کلیدی خاص به کاربران نشان دهند. هزینه هر کلیک بستگی به سختی و رقابت کلمه کلیدی دارد.

 

 

تفاوت اصلی در این است که Google Ads نتایج سریع اما موقتی با هزینه بالا ارائه می‌دهد، در حالی که سئو نیازمند زمان بیشتری است اما نتایج پایدارتر و معمولاً هزینه کمتری دارد.

 

استفاده از Google Ads زمانی توصیه می‌شود که به تبلیغات سریع و موقتی نیاز دارید، مثلاً برای فروش محصولات در زمان‌های خاص مثل ولنتاین یا روز پدر، یا وقتی که نیاز به بازخورد سریع از تبلیغات دارید.

 
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://otters.ir/?p=8738
اشتراک گذاری:
بهناز شکرگزار وبسایت شخصی
سلام من بهناز شکرگزار هستم. مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار خوندم و از ابتدای کار شرکت مدیر فنی آترز بودم. خوشحال میشم اگه پیشنهاد یا انتقادی داشتید با ما در میون بذارید.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد سئو کلمه کلیدی یا گوگل ادوردز؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام رفیق

به آترز خوش اومدی!
بچه‌ها آماده‌اند تا راهنمایی کنند...

پشتیبانی بهناز شکرگزار
+989389249995
زمان پاسخگویی ۸ صبح الی ۸ شب
سلام وقت بخیر. چطور میتونم کمک کنم؟
×
میتونم کمکت کنم؟